Тільки середньодобова температура опускається нижче + 7°С не варто зволікати – краще одразу "перевзути" машину. Не дарма створили зимову гуму – вона забезпечує хороше зчеплення з дорожнім покриттям для безпечної їзди слизькою поверхнею. І якщо думаєте, що сьогодні проскочите й так, а на сервіс зазирнете іншим разом, то помиляєтеся.
Головне спочатку визначитися із типом: шиповані і фрикційні ("липучки"). Останні, в свою чергу, поділяються на шини скандинавського і європейського типу. У підсумку виходить всього три різновиди зимових шин, кожен з яких має власні переваги і недоліки та підходить для певних кліматичних умов.
Шиповані шини
Пенсіонерам "навісять" новий фінансовий тягар: ніяких пільг не чекайте
Багатогодинні черги до ТЦК відміняються: у "Резерв+" запрацювала довгоочікувана функція
Не наплутайте з показниками лічильників цього місяця: Нафтогаз звернувся до українців
Українцям виплатять по 4 500 гривень: кому пощастить отримати допомогу
Для того, аби авто не "ковзало", там встановлені спеціальні металеві шипи – з такими точно вчасно загальмуєте і спокійно проїдете по кризі. Вони дуже популярні у країнах із суворими зимами, але звук від них дуже потужний. Якщо їздити на них по сухій дорозі, то можуть швидко стиратися.
Вони призначені для їзди по твердому сухому льоду і застосовуються в країнах з суворими зимами. Через свою специфіку шини такого типу досить гучні. При їзді по сухому асфальту вони позбавляються своїх переваг і швидко стираються. У деяких європейських країнах шиповані шини заборонені.
Мешканцям мегаполісів з дорогами, які регулярно посипаються реагентами, шипована гума ні до чого.
Фрикційні шини скандинавського типу
Схожі на попередній тип, але не зовсім. Призначені для експлуатації при низьких температурах і великій кількості снігу.
Через свою м'якість скандинавські шини не найкращим чином поводяться на кризі і теж швидко стираються на сухому асфальті.
Шини скандинавського типу придатні також для засніжених районів з довгими і холодними зимами. З такими шинами можна не боятися заметів, але доведеться дотримуватися швидкісного режиму, бути обережнішим з входженням в повороти, різкими прискореннями і гальмуваннями.
Фрикційні шини європейського типу
Повна протилежність, ідеальні для місцевості із м'якими і вологими зимами, де часто мокрий сніг та дощ – із такою "кашею" на дорозі вони впораються, зможете спокійно збільшувати швидкість.
В ожеледицю, або коли на дорозі втрамбований сніг, краще бути обережнішими.
Маркування на шинах
P – типорозмір шини, тут – скорочення від Passenger, що вказує на шину для легкового авто.
215 – ширина профілю в міліметрах.
65 – висота профілю в процентах.
R – радіальна конструкція.
15 – посадковий діаметр в дюймах.
95 – індекс навантаження.
T – індекс швидкості.
M + S – Mud + Snow – зимові або всесезонні шини.
Treadwear 220 – індекс зносу (чим вище, тим краще).
Traction А – показник ефективності гальмування. Має маркування від A до C, де A – найкращий.
Temperature А – показник стійкості до нагрівання. Має маркування від A до C, де A – найкращий.
All Seasons (або AS) – всесезонні шини.
Значок сніжинки – зимова шина.
Tubeless – безкамерна шина.
Max pressure – максимальний тиск.
Outside і Inside – позначення зовнішньої і внутрішньої сторони на асиметричних шинах.
Rotation – напрямок обертання для спрямованого профілю шин.
Water, Rain, Aqua, значок парасольки – стійкість до аквапланування.
Розмір шин та дата виготовлення
Основна порада: не слухайте сусідів, знайомих, які розписують переваги того чи іншого профілю, індивідуальні колеса – окремий розмір та діаметр.
Якщо хочете заощадити, придбайте другий комплект дисків для зимових шин з меншим посадковим діаметром, купівля такої гуми обійдеться дешевше. Перевірте, коли встановлені шини: незмінність на 2 роки і якість гарантує більшість виробників, але найкраще перестрахуватися.
Залежалися на складі? Відмовтеся він покупки. Пам'ятайте, що виробники вказують її на бічній поверхні шини за допомогою коду з чотирьох цифр. Перші дві означають тиждень, а другі – рік випуску.
Про шини б / у не думайте, якщо ви тільки не відчайдушний екстремал: гума втрачає свої властивості, вся ваша економія зійде нанівець. Брати тільки на передню вісь авто, також помилка, нерівномірне зчеплення з дорогою коліс різних осей – і одразу підвищується ризик занесення.
Якщо використовуєте комплект шин вже не перший рік, встановлюйте кращу пару на задню вісь авто, щоб виключити ймовірність занесення.
Дивіться: перехід на зимову гуму – скільки коштує та чому затягують водії?
Нагадаємо, п'яний "прокурор" влаштував масштабну аварію.Як повідомляв "Знай.ua", стало відомо, як захистити взуття від їдкої солі. Також "Знай.ua" писав, блогер встряг у скандал на "Новій Пошті", забираючи зимову гуму за доставкою.