Новий закон про розмитнення авто, прийнятий Радою нещодавно, поставив під загрозу володіння машиною та можливість її купити – принаймні, на це скаржаться самі водії. "Дірку" в довгоочікуваному документі помітили одразу. Чому ж українці все одно більше довіряють такому методу перевезення? Розглянемо на прикладі конкретних країн.

Литва та Польща

Звідти заводити авто в Україну почали значно раніше, ніж ви думаєте: ще з 90-х. Податкова і митна політика нашої держави поки пограє, тому перша хвиля "міграції машин" почалася із західних областей, паралельно із торгівлею бензином, цигарками та алкоголем.

Популярні новини зараз

У темряві збираємо на ремонт? Влітку тарифи на світло для простих українців зростуть до 4,8 грн

Українських водіїв внесуть до Реєстру військовозобов'язаних: чого чекати з червня 2024 року

Крутіший за Audi та BMW: український преміум кар Leleka підкорив серця автолюбителів

Нові ціни на соняшникову олію, рис та сосиски: чи спорожніють гаманці

Показати ще

Для цих завдань потрібна машина містка, досить надійна і, головне, дешева. Адже може статися, її годувальницю можуть і конфіскувати, як от Volkswagen Passat B3 / B4. За параметром надійності модель поступається іншим, але дозволити її собі можна.

Найбільш активно в торгівлі автомобілями досягли успіху підприємці з Польщі та Литви, які скуповували дешеві машини по всій Європі і поширювали їх далі. Звідси виникали спеціалізовані компанії, а після вступу до ЄС найпопулярнішими стали Німеччина, Франція і Нідерланди.

Саме звідси надходить велика частина старих машин на торговельні майданчики Польщі та Литви. Утримувати автомобіль в Німеччині досить дорого: витрати за 20 різними параметрами, включаючи вік і стать водія, стаж водіння, кількість страхових випадків з даною моделлю і навіть даної модифікацією.

Техогляд TUV та податки

Його проходять автомобілі старше 3-х років кожні 2 роки. Вартість - від 80 до 120 євро, якщо немає зауважень із технічної частини. Якщо є зауваження, то експлуатація забороняється або до їх усунення, або утилізація. Будь-який ремонт виконується за технологічними картами заводу-виготовлювача.

Податок на володіння автомобілем

Величина цього податку залежить від об'єму двигуна, типу палива і кількості СО2, що викидається в атмосферу. Кожні 100 "кубиків" обійдуться власникові бензинового авто - 2 євро, дизельного авто з фільтром сажі - 9,5 євро, дизельного авто без фільтру сажі - 10,7 євро.

Крім того, значну роль відіграє "екологічний податок" величину викидів СО2, визначається технічними характеристиками конкретної моделі (викид CO2, г / км) і на скільки цей параметр перевищує граничні норми (норма 2014 р - 95 г / км). Норми періодично переглядаються у бік пониження. За перевищення теж треба платити - 2 євро за кожен грам перевищення норми.

У Франції трохи дешевша вартість техогляду (від 60 до 90 євро), який автомобіль з 4-го року життя проходить раз на два роки, а після 10 років - щороку. Діагностична карта техогляду включає 124 параметра з яких впливають на допуск до експлуатації всього 10, значно простіше, ніж в Німеччині тут дивляться на кузовні дефекти.

"Податкові канікули" також приємний бонус, та і взагалі купити авто в Європі можна за 250-300 євро, в середньому навіть до 1000 тисячі, але зовсім не факт, що ви довго зможете користуватися, не оплачуючи ремонту.

США

Стандартна схема життя американського автомобіля починається в салоні дилера, де його беруть в лізинг на 2-3 роки. Протягом цього часу, американець просто їздить. Всі турботи по утриманню автомобіля, включаючи обслуговування, лежать на лізингодавці. Як правило, лізингова схема має ліміт на річний пробіг 10-12 тисяч миль. За перепробіг треба доплачувати.

Після закінчення лізингового періоду, автомобіль повертається в дилерський салон, де його помиють, почистять, підфарбують, відполірують і виставлять на продаж як автомобіль "з пробігом" і дилерської гарантією. До цього часу, він вже втратить в ціні до 40% початкової вартості.

Купівля такого автомобіля, у американців, вважається вигідною. У другого власника машина, звичайно, експлуатується до бар'єрної планки в 100.000 миль, після якої починається різке падіння ціни.

Втім, ремонт автомобіля в США - це дуже дорого. Наприклад, найпростіша балансування коліс коштує від 15 до 65 доларів, звичайна операція з регулювання кутів установки коліс може коштувати від 75 до 275 доларів, роботи по заміні гальмівних колодок від 300 до 1000 доларів. Кузовний ремонт - сотні і тисячі доларів. Тому, в більшості випадків, відновлювальний ремонт в США недоцільний.

Дивіться: лідер "АвтоЄвроСили" спалив свій Range Rover на знак протесту проти нового закону про "євробляхи"

Нагадаємо, водіям пояснили суть нового закону про "євробляхи" простими словами.Як повідомляв "Знай.ua", блогер показав, кому вигідні нові правила розмитнення. Також "Знай.ua" писав, стало відомо, на кого чекає арешт за перетин українського кордону.