Незабаром громадський транспорт у Києві кардинально зміниться. Нововведення торкнуться проїзних документів. Кондукторів буде ліквідовано, на їх місце прийдуть електронні девайси. Запустити такий експеримент планується вже цієї осені. Проект відповідного розпорядження був опублікований на сайті КМДА. Експерти попереджають, що таке нововведення змусить підняти ціну на проїзд у приватних перевізників.
Документ передбачає, що всі пасажирські перевезення в столиці будуть здійснюватися тільки за допомогою електронного квитка. І якщо в муніципальному транспорті дорогу електроніку встановлять за рахунок бюджету, приватним перевізникам доведеться закупити її за свій рахунок.
Ціна кожного девайса становить близько 15-20 тис. грн.
Відповідно, вартість проїзду в столичних маршрутках орієнтовно підніметься з 8 грн до 10 грн.
Штрафи від ТЦК зростуть вдвічі: ухилянтів добряче потрусять
Пенсіонерам "навісять" новий фінансовий тягар: ніяких пільг не чекайте
Долари з "заначки" можуть розчарувати: почали діяти нові правила обміну валюти
Пропрацював 40 років, а пенсія мізерна: у ПФУ звернулися до українців, сподобається не всім
Проект передбачає повний перехід на безготівкові форми оплати, відмова від кондукторів і посилення контролю за оплатою проїзду. Передбачено кілька видів електронного квитка:
Разовий квиток.
Багаторазовий квиток, який можна регулярно поповнювати.
Проїзний на місяць (або інший термін) без обмеження кількості поїздок на один або декілька видів транспорту.
Проїзний на певну кількість поїздок.
Проїзний в залежності від дальності поїздки.
Придбати електронний талон можна буде транспортної, банківської, соціальної (пільгової) картою. Носієм електронного квитка може бути учнівський або студентський квиток, а також смартфон (або інший електронний носій), на якій встановлено спеціальний додаток.
Раніше в КМДА обіцяли, що е-квитки з листопада будуть працювати в тестовому режимі. Оплатити поїздку через валідатори в громадському транспорті можна буде кількома способами.
Свої враження про роботу даного девайсу можна буде залишити на сайті КМДА. Протягом місяця роботи валідатора буде оцінюватися його ефективність і прибутковість. Якщо експеримент буде завершено вдало, то вже в наступному році планується повний перехід на нову систему оплати у громадському транспорті. З одного боку дуже мудре рішення, але з іншого боку - чи готові українці платити за проїзд ще більше? Дочекаємося нововведення і про все дізнаємося.
"Знай.ua" раніше повідомив: Методи 90-х: киянка вразила історією про диких витівках контролерів.
"Знай.ua" також писав: У Києві заборонять маршрутки: рішення вже прийняли.