В історії українського флоту ці броньовані артилерійські катери стали по-справжньому легендарними. "Гюрза-М", "Кременчук" та "Лубни" насправді виглядають мізерними на тлі, приміром, того ж самого "Донбасу". Але їх командир, старший лейтенант Олександр Регула добре знає, що запорука перемоги – не масштабність, а налаштованість екіпажу.
Командир Регула: вистояти за будь-яку ціну
Замість українського прапора, на флагшток підняли російський триколор, але знайшлися серед них ті, котрі не збиралися спостерігати за цим мовчки: хлопці одноголосно заспівали наш, український гімн. І увійшли в історію.
Пенсіонерів змусять повернути частину виплат державі
Гороскоп на тиждень 25 листопада – 1 грудня для всіх знаків Зодіаку: Львів обдурять, Овни витратить сили, а Водолії мають слухати себе
Долари можна продавати? Що буде з курсом в Україні після приходу Трампа
Приємна несподіванка: в Україні почали знижуватись ціни на деякі овочі
Олександр Регула був одним із них, на той момент йому виповнилося всього 19 років, чотири роки після виїзду з Криму пройшов стажування на французькому фрегаті, повернутися до України і стати командиром сучасного катера "Гюрза-М" вітчизняного виробництва.
Зараз йому – 23, але й досі з теплотою і не без суму згадує своє нелегке життя, дружню команду і катер. Саме Регула брав участь у бойовій операції "Донбасу" та "Корця", коли вони зайшли в Азовське море через Керченську протоку – тоді "Лубни" і "Кременчук" були на вагу золота, а росіяни дивним чином не помітили українські катери, хоча ті наблизилися "на відстань витягнутої руки":
"Ми підійшли взагалі непоміченими. Вже потім вони нас побачили – давали координати, але ми, звісно, їм не відповідали. Ми ж ішли у режимі "радіомовчання". Вони спочатку думали, що це їхні власні кораблі прикордонників. Тоді ми знову "загубилися" і з’явилися не у тому місці. Вони нас помітили лише коли ми вже біля "Донбасу" йшли. Я там цей тральщик від нього відрізав, позиції зайняли для конвоювання, тоді вже тільки почали питати: "Хто це такі? Звідки вони взагалі там взялися?". Ну, вони не бачили, звідки ми взялися. У нас була перевага у тому, що було темно, а ми ж малопомітні візуально. На радарах теж. Ми от з товаришем постійно парою ходимо у морі", - згадує Олександр в коментарі "Укрінформ".
Реакція росіян, як запевняє командир, була неоднозначною: ті оголосили тривогу, коли помітили, що подітися нікуди, судорожно бігали палубою, а Регула зі своїм екіпажем вже був зовсім поруч. Звісно, ворожий флот всіляко намагався зашкодити українцям, особливо під Маріуполем:
"Є таке поняття у міжнародному праві, як "зона самооборони корабля". Відстань, на яку інший військовий корабель без їхнього дозволу не має підходити. Якби він до нас підходив близько – як це мало би робитися: його попереджають по станції "!Ви заходите у зону...". Якщо далі йде – стріляти у повітря. Ще далі – за курсом слідування. І лише потім – безпосередньо по ньому. Практика показує, що вже після пострілу в повітря всі починають тікати. Ну, у нас і без стрілянини обійшлося, ми його і так змогли відтіснити. Я був упевнений у своїх людях і у своєму катері. Я з цим катером із самого початку, як його спустили на воду. Я знаю, що це за машина, і чого від неї чекати. І з цими людьми я з самого початку, вже не перший рік у морі", - підсумував командир.
Дивіться: ВМС України показали потужність артилерійського катера "Кременчук"
Нагадаємо, США передали Україні два бойові катери.
Як повідомляв Знай.ua, ЗСУ збільшили свою присутність на узбережжі Азовського моря для протидії російській агресії в регіоні.
Також Знай.ua писав, американський флот готується до блокади Росії.