Контрабандні схеми, засновані на корупції, продовжують безперешкодно працювати на українських митницях, незважаючи на всі реформи.
Приклади працюючих схем в ході прес-конференції навів Голова громадської ради при Головному управління Державної фіскальної служби України, заступник генерального директора Асоціації міжнародних експедиторів України Віктор Берестенко, повідомляють "Українські новини".
За його словами, тільки "Автохаб" – пілотний проект по боротьбі з корупцією при імпорті транспортних засобів, який у 2017 році тоткрывал особисто прем'єр-міністр Володимир Гройсман, - в даний час тсам перетворився новою схемою і приносить своїм кураторам близько 3,5 млн. дол. корупційних доходів.
Друга схема полягає в тому, що при оформленні товарів на митницях фірми-одноденки декларують не той товар, який фактично і знаходиться в контейнері, а інший, який в кілька разів, а іноді й у 10 разів дешевше. Наприклад, замість взуття – підошви, замість тканини, нитки, замість дорогих госптоварів – картонні коробки та плівку ПВХ. І митники на це закривають очі". В результаті, обов'язкові платежі в бюджет також знижуються в рази. Зокрема Берестенко навів приклад, коли вантаж взуття вартістю 94 тис. дол. був оформлений за ціною в 12 тисяч.
"Вантажопотоки йдуть в Суми і Дніпро, з 30 тисяч доларів в бюджет сплачується 3 тисячі. А за те, щоб з Одеської митниці безперешкодно виїжджали контейнери (без зважування та інших методів контролю), працівники митниці отримують по 1000 доларів за 1 контейнер. Ці схеми не можуть існувати без покровителів у силових відомствах і керівництві митниць і ГФС", - підкреслив Берестенко.
Популярні новини заразПоказати щеГороскоп на п'ятницю 22 листопада для всіх знаків Зодіаку: день для змін та простих радостей
Масштабне березневе підвищення пенсій: 2300 отримають не всі
Штрафи за дрова: українцям підказали, як уникнути покарання за деревину на своєму подвір'ї
Заплатять усі, але один раз: чому українцям почали надсилати додаткові квитанції на газ
За підрахунками активіста, учасники таких контрабандних схем всього за півроку і тільки на Одеській митниці завдали бюджету збитків щонайменше в 10 млн. дол.
Таким чином, за рік тільки на тих митницях, де ця схема використовується найбільш активно – Одеської, Сумської, Київської обласної та Дніпровській, додаткові надходження до бюджету за рік можуть становити 80 млн. дол., і ще 40 млн. дол. – від "Автохаба".
Берестенко додав, що відповідна інформація вже неодноразово повідомляли правоохоронним органам і в ГФС, наприклад, начальнику Одеської митниці Олександру Власову. Однак ніякої реакції не неї не було. Тепер же Берестенко має намір передати її у Кабмін, Адміністрацію тпрезидента, Генеральну прокуратуру України, а також дипломатичні представництва іноземних держав.
Нагадаємо, раніше В. Гройсман очікував, що зусиллями ГФС вдасться мобілізувати 50 млрд. грн. за допомогою боротьби з контрабандою.