Про це повідомив екс-директор з економіки та фінансів АТ "Укрзалізниця" Андрій Рязанцев в інтерв'ю РБК-Україна.
«У квітні 2019 року раптово з'явилася інформація, що «Укрзалізниці» цільнокатані колеса будуть продавати в два рази дорожче – по 30 тисяч гривень замість 15 тис.це при тому, що у нас вже був затверджений фінансовий план, потрібно було починати тендери і т. д.», - розповів Рязанцев.
За його словами, виробник таких коліс в Україні тільки один-компанія» Інтерпайп " Віктора Пінчука. Після проведеної оцінки експертами, виявилося, що причин для подорожчання коліс удвічі немає, більше того, вони повинні були подешевшати через 20% зниження ціни сталі на світовому ринку.
За підрахунками Рязанцева, корупційна складова угоди була близько 1,2 млрд грн, а ціна коліс вчетверо перевищувала їх собівартість.
«У травні 2020, коли я пішов з компанії, оголосили тендер на 3 роки. Загальна сума тендеру була 2,4 мільярда гривень. Враховуючи, що ціна коліс була в два рази завищена, виходить, що корупційна складова в ньому була близько 1 мільярд 200 мільйонів, решта – ціна коліс. Причому вони збиралися купити за три роки стільки коліс, що ними можна було весь ринок затарити. Причому з фіксацією ціни на 3 роки вперед! Щоб ви розуміли: собівартість колеса, якщо вірити фахівцям-в районі 8 тисяч гривень зараз. Тобто, 15 тисяч – це вже ціна зі 100%-ою рентабельністю. Вони ж хотіли "задерти» її ще в два рази – до 36 тисяч", - пояснив Рязанцев.
Виплатять майже 2 400 гривень: які 5 доплат можуть отримати пенсіонери
В Україну йде різке похолодання: у деяких областях вдарять морози
Виплати малозабезпеченим: яку допомогу можна отримати в грудні
Українці, у вас є Приват24? Банк терміново звернувся до клієнтів із заявою, перевіряйте у себе
Раніше Андрій Рязанцев повідомив, що наглядова рада «Укрзалізниці» зірвала отримання кредиту ЄБРР на закупівлю нових вагонів, при цьому держава зобов'язана сплатити банку 85 млн грн комісії за невикористання кредиту. В результаті чого, за його словами, виробництво українських вагонів скоротилося на 70%.