Так, 11 серпня 2020 року в електронній системі ProZorro. Продажу було проведено ряд аукціонів з реалізації металобрухту, частину з яких виграли невідомі компанії-посередники.
За словами «Укрметаллургпрома", ще в 2017 році Кабінет Міністрів України дав доручення наглядовій раді Укрзалізниці розглянути питання реалізації запасів металобрухту з переважним правом закупівлі даного ресурсу металургійними підприємствами країни. «У серпні ми бачимо посилену активність посередників на металобрухт тендерах "Укрзалізниці» і вкрай стурбовані такою практикою", — сказав президент Об'єднання Олександр Каленков.
Крім того, самі темпи відвантаження металобрухту на ринок вкрай низькі. За сім місяців 2020 р. «Укрзалізницею» було відвантажено не більше 60 тис. тонн металобрухту при раніше оголошених планах відвантаження на рівні 276 тис. тонн, що створює дефіцит ресурсу на внутрішньому ринку України, обмежує можливості меткомбінатів по збільшенню виплавки сталі для відвантаження на експорт. Крім того, сама «Укрзалізниця» при збереженні таких темпів відвантаження недоотримає близько 0,8 млрд.грн. доходів, що в 2 рази перевищує очікувані доходи від збільшення монопольних тарифів за порожній пробіг вагонів (це підвищення, у разі його затвердження КМУ, матиме вкрай негативні наслідки для промисловості України).
Нагадаємо, Українська промислова компанія Інтерпайп Віктора Пінчука виступила категорично проти практики допуску трейдерів до металобрухт торгів "Укрзалізниці". "Спочатку пріоритетним правом на покупку металобрухту "Укрзалізниці" володіли металургійні підприємства, а посередники до тендерів не допускалися. Таким чином покривалася потреба металургів у дефіцитній сировині, яким на сьогодні є брухт чорних металів. Однак останній аукціон показав, що все більше посередників приходить на тендери УЗ, позбавляючи металургів цінної сировини", - пояснюють в " Інтерпайпі"