В Україні з'явилася перша морська концесія. Простою мовою це означає, що об'єкт народного господарства - Херсонський морський порт - віддано практично в безоплатне користування приватній особі. Мало того, що порт віддали в концесію за смішні гроші, так ще й подають це як велике досягнення влади.
Про це розповів блогер Ігор Лєсєв у новому випуску своєї програми "Не добрий вечір".
Блогер нагадав, що 25 червня Володимир Зеленський на 30 років передав в концесію Херсонський морський порт. Користуватися портом буде грузинсько-швейцарська компанія "Рісоіл-Херсон".
І хоча українцям почали розповідати про те, як це чудово і вигідно, насправді держава отримає від такої "безкоштовної приватизації" копійки.
"Міністр інфраструктури Криклій рапортує, що концесіонер вкладе в порт 300 мільйонів гривень. Але що таке 300 мільйонів гривень? Це всього-на-всього 11 мільйонів доларів. Ось вам для прикладу ціна особняка на Печерську. Будинок площею 1200 метрів на Редутній коштує 15 мільйонів доларів", - пояснив блогер.
Гороскоп на п'ятницю 22 листопада для всіх знаків Зодіаку: день для змін та простих радостей
Штрафи від ТЦК зростуть вдвічі: ухилянтів добряче потрусять
Масштабне березневе підвищення пенсій: 2300 отримають не всі
Пенсіонерам приготували доплати: хто отримає надбавку до пенсії понад 2 тисячі гривень
За простими підрахунками Лєсєва, словами, за 10 років інвестор вкладе в інфраструктуру морського порту менше, ніж коштує особняк в українській столиці.
Держава ж буде отримувати за користування портом 12 мільйонів гривень +7% від обороту порту.
"Тобто, по суті, порт віддали задарма. Країна фіксовано отримує 400 тисяч доларів на рік. Річна зарплата Ігоря Смілянського. Ну і 7% від обороту – у нас прибутковий податок у країні 18%. Тобто у нас задарма віддали завідомо прибуткове підприємство", - зазначає Лєсєв.
Блогер уточнює, що концесія вигідна тоді, коли інвестор вкладає в об'єкт достатні гроші, створює інфраструктуру.
У випадку ж "зелених реформаторів" порт віддали у користування приватній особі практично безкоштовно. І зупинятися вони на цьому не збираються.
"Але тут проблема набагато ширша. Команда "зелених реформаторів" на цьому зупинятися не бажає. Далі вони планують віддати в концесію інші морські порти – Бердянська, Маріуполя, Чорноморська… Україна тепер навіть не продається, а роздається", - підводить підсумок блогер.