25 квітня 2019 р. відбувся круглий стіл за участі членів Української Ради Бізнесу, найбільшого на сьогодні об’єднання представників українського бізнесу, та фахівців провідних аналітичних центрів. Учасники круглого столу обговорили та ухвалили звернення до новообраного Президента та політичних сил щодо ключових пріоритетів економічних реформ в Україні.
Ми, представники Української Ради Бізнесу, яка об'єднує 73 бізнес асоціації МСБ, та Експертної платформи «Економічні реформи», учасниками якої є провідні аналітичні центри та фахівці з економічних питань, усвідомлюючи спільну відповідальність за збереження та сталий розвиток економіки України, пропонуємо першочергові пріоритети для новообраного Президента України.
Вважаємо, що для подолання ключових загроз, які зараз стоять перед Україною, якнайшвидше необхідно реалізувати такі завдання:
- Терміново визначити ключові загрози економічній безпеці України, у діалозі із представниками бізнесу та профільними фахівцями; забезпечити реалізацію заходів по їх нівелюванню шляхом прийняття Доктрини економічної безпеки України та внесення змін до відповідних нормативно-правових актів.
- Забезпечити незалежність судової системи та органів прокуратури, зокрема шляхом зміни складу органів суддівського врядування та прокуратури задля ефективного очищення й оновлення корпусу, забезпечення підзвітності суспільству, реалізація повноцінної участі громадян у судочинстві, вдосконалення досудового розслідування, зокрема законодавче врегулювання питання приватної детективної діяльності.
- Сприяти прийняттю Нового виборчого кодексу (з моделлю пропорційної виборчої системи із відкритими списками)
- Забезпечити ухвалення нового Податкового кодексу Розвитку, який міститиме норми щодо заміни податку на прибуток податком на виведений капітал для всіх підприємств, зниження податкового навантаження на фонд оплати праці, збереження спрощеної системи оподаткування та мінімізації зловживань, сприяння легальному мікро- і малому підприємництву, модернізації СМКОР задля запобігання блокування господарської діяльності добросовісних платників податків, ліквідації акцизного збору на транспортні засоби, запровадження механізму податкової субсидії на фінансування громадських організацій і політичних партій. Введення нових норм компенсується за рахунок детінізації економіки та зниження неефективних видатків держбюджету (зниження загальнодержавних видатків з поточних 43 % від ВВП до 35% від ВВП). Забезпечити ухвалення нового Митного кодексу.
- Сприяти детінізації економіки, зокрема ринку оренди землі та сільгосппродукції. Сприяти запровадженню єдиного податкового електронного документа для контролю ланцюжка постачання ризикових категорій товарів та стимулювання покупця отримувати фіскальний чек при їх покупці.
- Сприяти проведенню інституційної реформи перевіряючих та контролюючих органів, зокрема податкової та митної служб: запровадження персональної відповідальності співробітників, ризик-орієнтованого підходу до перевірок, проведення відкритих конкурсів на керівні посади, встановлення конкурентних заробітних плат співробітникам. Забезпечити створення єдиного органу з розслідування економічних злочинів та ліквідацію податкової міліції та інших економічних підрозділів правоохоронних органів.
- Забезпечити незалежну, ефективну і професійну роботу всіх антикорупційних інституцій (НАЗК, НАБУ, САП, ВАС, АРМА). Зокрема забезпечити перезапуск Національного агентства із запобігання корупції шляхом ухвалення необхідних законодавчих змін, що передбачатимуть незалежне обрання та діяльність членів НАЗК, ефективну модель управління, повернення статті щодо покарання за незаконне збагачення.
- Визначення кросс-галузевих монополій на ринку вугілля та електроенергії і умов їх примусового поділу, забезпечення вільного обміну електроенергією з країнами Європейського союзу з метою обмеження монополії на ринку електроенергії, прийняття законодавчих змін необхідних для відкриття імпорту електроенергії та стимулювання експорту. Гармонійний розвиток власного виробництва енергії з ВДЕ, фокусування на розвитку розподілених ресурсів. Забезпечення екологічності енергетичної галузі.
- Забезпечити запровадження сучасного трудового права, заснованого на свободі трудового договору, спрощення формальностей та зменшення штрафних санкцій за порушення трудового законодавства.
- Розробити та внести на розгляд парламенту як першочергові пакет законопроектів для успішного завершення реформи децентралізації влади.
Закликаємо новообраного Президента України та представників всіх політичних сил підтримати пріоритети, напрацьовані представниками бізнес об’єднань на основі низки досліджень у консультаціях з експертами та якнайшвидше забезпечити ухвалення необхідних нормативно правових актів.
Пропонуємо створити постійно діючий орган за участі представників українських бізнес об’єднань для обговорення ініціатив від бізнесу та розробки на їх основі відповідних законопроектів, що забезпечать реалізацію економічних реформ.
Коли скасують графіки відключення світла: хто та як формував черги
Розмір виплат зміниться: що чекає на пенсіонерів у 2025 році
Багатогодинні черги до ТЦК відміняються: у "Резерв+" запрацювала довгоочікувана функція
Пенсіонерам приготували доплати: хто отримає надбавку до пенсії понад 2 тисячі гривень
Довідково: до складу Експертної платформи «Економічні реформи» входять провідні аналітичні центри та експерти, зокрема: Інститут соціально-економічної трансформації, ФінПульс, Інститут громадянських свобод, CASE-Ukraine, Асоціація енергоефективних міст України, Палата податкових консультантів, експерти групи Податкова реформа РПР, групи Фін сектор РПР, Всеукраїнська агенція інвестицій та сталого розвитку, Інститут податкових реформ тощо.