В Україні пожвавлюється споживче кредитування. Добре це чи погано, і як ризики можуть виникнути для української економіки. Споживче кредитування набирає обертів, незважаючи на зростання процентних ставок.

Зростання доходів та покращення споживчих настроїв населення, а також спрощення умови видачі кредитів, сприяють цьому. Банки надають шанс негайно позичити онлайн чи у торгових точках.

Щоб придбати в розстрочку, телевізор чи смартфон, уже не потрібен ні перший внесок, ні довідка про доходи.

Результат не змусив себе чекати - загальний обсяг гривневих кредитів населенню у січні–жовтні 2018 року збільшився на 43% і виріс до 131 млрд грн. Йдеться переважно про кредити на споживчі цілі, на які припадає 85% кредитів фізичним особам у гривні.

Дого чого може призвести активне споживче кредитування?

Популярні новини зараз

Коли скасують графіки відключення світла: хто та як формував черги

Зміни в правилах обміну валюти: заначка може перетворитися на розчарування

"Бусифікацію" обіцяють викорінити: ТЦК застосують новий підхід до мобілізації

Не наплутайте з показниками лічильників цього місяця: Нафтогаз звернувся до українців

Показати ще

Навіщо банкам споживче кредитування

Відповідь очевидна. Населенню вони дають змогу придбати товари тривалого користування на прийнятних умовах (проценти можуть частково компенсуватись продавцем) або покрити незаплановані витрати до зарплати, користуючись пільговим періодом за карткою.

Торгові мережі зацікавлені у співпраці з банками, щоб збільшувати обороти. А для самих банків споживче кредитування — високомаржинальний та зрозумілий бізнес.

Споживчі кредити надають більшість діючих банків. Для деяких з них цей продукт є основою бізнес-моделі. Понад дві третини портфелю кредитів на поточні потреби припадає на п’ятірку банків. Номер один за обсягами — державний Приватбанк.

П’ять банків забезпечили понад дві третини обсягу нового кредитування за 10 місяців 2018 року. Найбільше нових кредитів видали державні банки та банки з приватним українським капіталом.

З точки зору ліквідності та прибутковості споживче кредитування є привабливим для банків, адже не вимагає довгострокових ресурсів та дозволяє підтримувати високу чисту процентну маржу. За умов консервативного підходу до кредитування, наявності досвіду роботи в сегменті та якісного скорингу кредитний ризик для банків може бути помірним.

Нагадаємо, ПриватБанк попередив про проблеми з Приват24: оплатити не вдасться.