Президентські вибори коштують не менше п'яти мільйонів доларів. Верхня планка сягає сотень мільйонів.
Випадкових людей у вищих ешелонах української політики немає. Ступінь впізнаваності, рейтинг, антирейтинг у всіх різний. Експерти, опитані LIGA.net, називають різні суми.
Покрокова інструкція для перемоги
найважливіше - телебачення. Без присутності на головних каналах - не обійтися. Не знають в обличчя - не голосують.
Реклама на топ-каналі без знижок коштує $1,5 млн за 90 днів кампанії
Багатогодинні черги до ТЦК відміняються: у "Резерв+" запрацювала довгоочікувана функція
Штрафи за дрова: українцям підказали, як уникнути покарання за деревину на своєму подвір'ї
Мобілізацію урівняли для всіх: українцям оголосили вердикт щодо економічного бронювання
Українцям виплатять по 4 500 гривень: кому пощастить отримати допомогу
На думку консультанта Наталухи, брати участь у шоу не менш дорого, але редакції не розголошують вартість подібних послуг. Політолог Андрій Золотарьов додає, що 40% виборчого фонду стандартно йде у кандидатів на телерекламу.
Далі - соціологія. Перш, ніж вішати зовнішню рекламу, кандидат зобов'язаний зрозуміти, які тези писати. Знадобляться соцопитування і фокус-групи. Ціна всеукраїнського опитування близько $10 тисяч.
Придумав програму - вішай борди. Вартість однієї площі в місяць 6-14 тис гривень. Для ефекту присутності в місті-мільйоннику потрібно мінімум 100 бордів.
Свої штаби. Кандидатові потрібен центральний і регіональні офіси. На роботу наймають менеджерів, юристів, програмістів та службу безпеки.
Мережа агітаторів. Нижня ланка штабів. Безпосередньо агітують виборців голосувати за кандидата.
На чому можна заощадити: телереклама - заощадити зможе кандидат, пов'язаний з власником топ-каналу, джинса - можна відмовитися від замовних сюжетів на рейтингових каналах вартістю $20-30 тис, а сфокусуватися на регіональному ТБ, там дешевше, доплати - не доплачувати членам виборчих комісій за чесну роботу, друковані матеріали - потрібна власна газета для розповсюдження, волонтери - скорочує загальні витрати на кампанію. Таким шляхом пішов потенційний кандидат, керівник 95 кварталу Володимир Зеленський. Креатив - придумати власну фішку, цікаву для виборців і преси.
За даними звітів кандидатів у ЦВК 2014 року, Порошенко витратив понад 96 млн гривень на вибори.
Нагадаємо, наплювали на закон України: хто з кандидатів у президенти вже встиг накосячити.
Як повідомляв "Знай.ua", Зеленський запускає електронне голосування.
Також "Знай.ua" писав, ЦВК зареєструвала ще одного кандидата в президенти: хто став тринадцятим.