Підвищення тарифів на порожні вагони на 95% призведе до подальшого зниження конкурентоспроможності української продукції і, як наслідок, зменшення обсягів виробництва і продажу.
Про це пише народний депутат Михайло Бондар у своєму зверненні до Прем'єр-міністра України Володимиру Гройсману.
«Через істотне підвищення залізничних тарифів у 2016-2017 роках за оцінками експертів Україна вже в 2017 році знизила обсяги експорту залізної руди на 3 млн т і металопрокату на 3,1 млн т. Пропоноване проектом Наказу зростання тарифів на залізничні перевезення (підвищення на порожні вагони – прим. ред) у 2018 році призведе до подальшого зниження конкурентоспроможності української продукції, і, як наслідок, зменшення обсягів її виробництва і продажу», - зазначає Бондар.
За його словами, незбалансоване і непослідовне підвищення залізничних тарифів «Укрзалізницею» тільки за період листопад 2017 – липень 2018 коштувало українській промисловості додаткових 19 млрд грн.
Михайло Бондар також упевнений, що зростання тарифів буде мати також негативний ефект і для самої «Укрзалізниці».
Пенсіонерам "навісять" новий фінансовий тягар: ніяких пільг не чекайте
Ощадбанк скасував обмеження для власників карток: що стане безкоштовним
Мобілізацію урівняли для всіх: українцям оголосили вердикт щодо економічного бронювання
Пропрацював 40 років, а пенсія мізерна: у ПФУ звернулися до українців, сподобається не всім
«Тільки в 2017 році Укрзалізниця втратила не менше 15 млн т вантажів. У 2018 році негативна тенденція триває. За 6 місяців обсяг перевезень порівняно з 2017 роком впав ще на 3 млн т. У разі прийняття проекту наказу обсяги вантажоперевезень знизяться на 1,5-2 млн т на місяць і призведе до недоотримання перевізником доходів в сумі 1-1,2 млрд грн у місяць або 4-5 млрд гривень до кінця року», - підкреслює народний депутат.
Як повідомлялося, керівники профільних промислових асоціацій направили листа прем'єр-міністру Володимиру Гройсману, першому віце-прем'єру – міністру економічного розвитку і торгівлі Степану Кубіву, віце-прем'єру Володимиру Кістіону, міністру інфраструктури Володимиру Омеляну і главі «Укрзалізниці» Євгену Кравцову, в якому закликали відмовитися від реалізації проекту наказу Мінфінфраструктури від 13 липня 2018 року про зростання порожнього тарифу.
Нагадаємо, Державна регуляторна служба України не підтримала це підвищення. 29 серпня на нараді з цього питання голова Державної регуляторної служби Ксенія Ляпіна повідомила, що постійно діюча робоча група, до складу якої входять представники Державної регуляторної служби, МЕРТ і Міністерства інфраструктури і транспорту, продовжить розглядати проект наказу Мінінфраструктури від 13 липня 2018 року, який передбачає зростання тарифів ПАТ «Укрзалізниця» на перевезення порожніх вагонів для 1 класу вантажів (вугілля, руда, пісок, сіль) на 95%. За її словами, в результаті підвищення тарифів підприємства понесуть додаткові витрати у розмірі 5,6 млрд грн, що істотно посилить фінансову навантаження на бізнес.