З 50-х років минулого століття на більшості американських авіаносців для запуску літаків використовували парові стартові катапульти. На зміну пару прийшов електромагнетизм.

Військово-морські сили США випробували першу електромагнітну катапульту, встановлену на авіаносці Gerald R Ford. Вперше її випробовували ще в 2011 році, але для введення в експлуатацію потрібен був додатковий час на доопрацювання.

Система електромагнітного запуску називається Electromagnetic Aircraft Launch System, або просто EMALS. Пробно за допомогою катапульти з палуби авіаносця запустили важку платформу на колесах.

Авіаносець Gerald R Ford став першим бойовим кораблем в американському флоті, на який встановили електромагнітну катапульту. EMALS розробляли понад 25 років, а спосіб запуску літаків був оновлений вперше за останні 60 років. Тепер запуск здійснюють за допомогою комп'ютера і потужного магнітного поля.

Читайте також: Ракета з українським двигуном вивела в космос європейський супутник

Популярні новини зараз

Багатогодинні черги до ТЦК відміняються: у "Резерв+" запрацювала довгоочікувана функція

Є умова, вводять ліміт на 30 днів: що буде з тарифом на світло з 1 грудня

Мобілізацію урівняли для всіх: українцям оголосили вердикт щодо економічного бронювання

Українцям виплатять по 4 500 гривень: кому пощастить отримати допомогу

Показати ще

До переваг системи EMALS відносять відносну безшумність, більш плавне прискорення, а також високу швидкість запуску літака в порівнянні з паровими катапультами. Механізм EMALS також більш простий в обслуговуванні.

У 2011 році катапульту вже випробовували, запускаючи з неї різні військові літаки на кшталт F/A-18E Super Hornet, T-45C Goshawk, C-2A Greyhound та інші. Але поточні випробування вперше проводилися безпосередньо на авіаносці, а не на сухопутному полігоні.