З 50-х років минулого століття на більшості американських авіаносців для запуску літаків використовували парові стартові катапульти. На зміну пару прийшов електромагнетизм.

Військово-морські сили США випробували першу електромагнітну катапульту, встановлену на авіаносці Gerald R Ford. Вперше її випробовували ще в 2011 році, але для введення в експлуатацію потрібен був додатковий час на доопрацювання.

Система електромагнітного запуску називається Electromagnetic Aircraft Launch System, або просто EMALS. Пробно за допомогою катапульти з палуби авіаносця запустили важку платформу на колесах.

Авіаносець Gerald R Ford став першим бойовим кораблем в американському флоті, на який встановили електромагнітну катапульту. EMALS розробляли понад 25 років, а спосіб запуску літаків був оновлений вперше за останні 60 років. Тепер запуск здійснюють за допомогою комп'ютера і потужного магнітного поля.

Читайте також: Ракета з українським двигуном вивела в космос європейський супутник

Популярні новини зараз

"Хлібний" зганьбився на всю країну: пенсіонерку, яка втратила будинок, виганяли з кафе у мороз

Фото 18-річної Насті Каменських без одягу побачили всі, колишня Позитива і тут в ударі: "Бублик, ще попереду"

До весни можемо не дотягнути: у "Нафтогазі" попередили про можливий "газовий блекаут"

Викупаємося в цукрі та обсипемося м'ясом: в Україні змінилися ціни в Ашані та Метро, ​​перелік подешевшань

Показати ще

До переваг системи EMALS відносять відносну безшумність, більш плавне прискорення, а також високу швидкість запуску літака в порівнянні з паровими катапультами. Механізм EMALS також більш простий в обслуговуванні.

У 2011 році катапульту вже випробовували, запускаючи з неї різні військові літаки на кшталт F/A-18E Super Hornet, T-45C Goshawk, C-2A Greyhound та інші. Але поточні випробування вперше проводилися безпосередньо на авіаносці, а не на сухопутному полігоні.