Консорціум з 35 авіабудівних компаній, включаючи Airbus, Boeing і BAE посилено працює над проектом автоматизованої технології, яка дозволить скоротити кількість пілотів в екіпажах літаків з двох до одного.
Як пише The Times, авіаперевізники раді цьому проекту, що отримав назву ACROSS, оскільки розраховують також на скорочення витрат. Творці технології сподіваються знизити собівартість перельотів і зменшити кількість помилок, викликаних "людським фактором".
За даними The Times, мова фактично йде про новий, значно більш досконалий автопілот. Цей суперавтопілот візьме на себе управління лайнером при поганій погоді, в разі аварійних ситуацій, а також у перевантаженому повітряному просторі.
"Пілоти вітають появу технологій, розроблених для того, щоб зробити польоти безпечніше. Однак ми побоюємося, що проект ACROSS може призвести до занадто великої залежності від автоматики", - заявив експерт Стівен Ланделлс.
Згідно зі статистикою, значній кількості небезпечних авіаінцидентів запобігають саме пілоти, а не автоматика, зазначає Times.
Повністю замінить ТЦК: які зміни чекають мобілізацію
Всіх чоловіків змусять встановити "Резерв+": які зміни чекають мобілізацію
Який стаж не зарахують до пенсії: роки роботи просто викинуть
Українцям дозволили не сплачувати за комунальні послуги: коли рахунки можна "заморозити"
Тим не менш, проблеми, що виникають через дії членів команди, в 60% випадків були факторами, що сприяють краху літака, говориться на сайті проекту ACROSS.
За даними Times, робота над проектом буде завершена протягом найближчого півроку.
Читайте також: Презентували літак з панорамою на небо (фото)
Цікаво, що після катастрофи лайнера A320 компанії Germanwings навесні 2015-го авіаперевізники поміняли правила знаходження пілотів в кабіні під час польоту.
Так от, тоді зробили обов'язковою присутність як мінімум двох осіб у кабіні протягом усього рейсу. Якщо один з пілотів на час покидає своє місце, його повинен замінити хто-небудь з членів екіпажу.