Київміськрада минулого тижня легалізувала 236 автостоянок. Тепер під контролем "Київтранспарксервісу" на 13 тисяч паркомісць більше. Про це повідомляють у прес-службі Київради.

Йдеться про легалізацію нічних і денних стоянок міста.

Із власників легалізованих парковок братимуть збір — 4,2 гривні за кожне авто на паркомісці. Завдяки цьому за рік до бюджету міста планують залучити 42 мільйони гривень.

"Нарешті столична влада починає брати під контроль нелегальні фінансові потоки у місці. Бо наші парковки завжди вважалися найкращим бізнесом. Достатньо було огородити територію, поставити охоронця-алкоголіка і збирати раз в місяць немаленьку суму. Частину віддавати структурам, які "кришують" це", - говорить Андрій Турій, голова громадської організації "Рух за реформи".

Читайте також У Києві відбирають директорів шкіл по-новому

Популярні новини зараз

Гороскоп на 21 листопада для всіх знаків Зодіаку: час покінчити з мотлохом у голові та справах настав

Мобілізацію урівняли для всіх: українцям оголосили вердикт щодо економічного бронювання

Пропрацював 40 років, а пенсія мізерна: у ПФУ звернулися до українців, сподобається не всім

В Україні 60-річні більше не зможуть вийти на пенсію: коли та як зміняться вимоги до стажу

Показати ще

За його словами, роль "даху" для подібного бізнесу виконували різні чиновники та аферисти на рівні району, зокрема й з "Київтранспарксервісу".

""Київтранспарксервіс" і зараз лишається непрозорою організацією. Адже парковок по місту багато, а він входить у п'ятірку найзбитковіших підприємств міста. Минулоріч "Київтранспарксервіс" мав 959 тисяч гривень збитків, а першого кварталу 2015 року — 1 мільйон 421 тисячу. Тому немає гарантії, що додатковий дохід врятує підприємство й наповнить бюджет", - вважає Турій.

За ночівлю автомобіля у столичних спальних районах в середньому беруть 20-25 гривень, за годину стоянки на паркомісцях у центрі міста — 10 гривень за годину.

"Міська влада робить правильно, що хоче врегулювати цей бізнес. Проте методи, якими вона працює, нагадують звичайний збір данини. Такий стан речей не призведе ні до кращого наповнення бюджету, ні до якіснішого обслуговування столичних автомобілістів", - говорить "Знай" автоексперт Андрій Радченко.

На його думку, після впровадження збору з парковок середня плата за стоянку зросте до 25-30 гривень.

"Власники стоянок, щоб не втрачати колишнього прибутку, піднімуть на 5-7 гривень ціни. Частина автомобілістів змушені будуть кидати свої машини під будинками без всілякої охорони. На нічну стоянку в них бракуватиме грошей", - прогнозує Радченко.

Він вважає, що міська влада повинна була розробити стандарти до облаштування міських стоянок, зобов'язати власників встановити там камери, ліхтарі та касові апарати.

"По-перше, влада має дбати про поліпшення комфорту людей, а вона лише ухвалила збір грошей. По-друге, без загальних стандартів і механізмів контролю роботи стоянок чиновники "Київтранспарксервісу"не зберуть за рік 42 мільйони гривень. Вони фізично не проконтролюють кількості автомобілів, що заїжджають на ці стоянки. Тому власники парковок щомісяця занижуватимуть число машин, які в них стоять, і платитимуть менше грошей до міського бюджету" - каже експерт.

Читайте також У Києві почали зносити незаконні газові заправки

Разом легалізазацією парковок Київміськрада мала б зобов'язати власників стоянок відповідати за збереження там транспорту.

"Зараз там ніхто ні за що не відповідає ні юридично, ні практично. Кожен третій сторож такої стоянки п'є на робочому місці. Кожен другий — не перевіряє документи в людей, що заходять на територію стоянки. Про це знають всі у владі. Але, очевидно, для них не важливий порядок у місті. Головне, організувати ефективний збір грошей", - каже він.