Керівник StarLightMedia Володимир Бородянський заявив про те, що медіагрупа українського мільярдера Віктора Пінчука готова перейти до кодованого мовлення своїх телеканалів.

Про це він повідомив на конференції, присвяченій питанням платного телебачення в Україні, пише сайт Mediasat.

Нагадаємо, що до групи StarLightMedia входять телеканали ICTV, Новий канал, QTV, M1, M2 і СТБ.

У даних умовах, коли обсяги рекламного ринку України стають все менше, це залишається практично єдиним заробітком для українських телеканалів і медіагруп. Так як їм доводиться платити за поширення не тільки аналогового, але цифрового та супутникового сигналів, ідея кодування найпопулярніших телеканалів залишається практично єдиним виходом у ситуації, що склалася.

Але перед каналами з'являються проблеми: універсальна програмна послуга (УПП) і платоспроможність глядачів.

Популярні новини зараз

Громадський транспорт подорожчає для всіх, окрім пенсіонерів: скільки доведеться платити з 1 травня

А що так було? Українець "категорично відмовився" від повістки - чи підтримав його суд

Йдеться майже про 10 тисяч гривень: скільки сьогодні мають отримувати українські пенсіонери

Реформи і прозорість: експерт розповів, чого вимагають США від України за свою допомогу

Показати ще

Згідно закону України "Про телебачення і радіомовлення", кожному жителю країни забезпечений вільний доступ до телеканалів, які здійснюють наземне ефірне мовлення. Тобто практично всі ефірні канали входять до УПП, і вони повинні бути у вільному доступі, так як стягувати плату за них заборонено.

Є два варіанти вирішення проблеми на законодавчому рівні: або ж у УПП входитимуть тільки державні та суспільні мовники, або кабельні оператори виплачуватимуть телеканалам роялті за поставку контенту, як це прийнято в західних країнах.

Читайте також: Мультикультурність і толерантність - започатковано нову медіа-премію ADAMI

Другою проблемою залишається оплата глядачів за наданий контент. За словами Бородянського, для початку сума може складати і 5 гривень для одного абонента за всі телеканали медіагрупи, яка поступово збільшиться до 1 долара. Але наш глядач не звик платити за те, що він раніше отримував абсолютно безкоштовно. Тут вже з'являється і проблема піратства: навіщо платити за те, що можна отримати безкоштовно? І хоча США викреслили нашу державу зі списку пріоритетних піратських країн, на ділі ситуація особливо не покращилася.

Як би там не було, а питання про перехід найпопулярніших телеканалів на платну модель розповсюдження повністю залежить від діалогу між мовниками, провайдерами і владою. У будь-якому випадку перед медіаринком України стоять два шляхи вирішення нагальної проблеми: або глобальні зміни, або повний занепад.