В Україні почали проводити масштабне розслідування – правоохоронці знаються на тому, куди могли зникнути 483 мільйони доларів, виділені на будівництво стратегічно важливих укріплень.

Ця сума, еквівалентна 20,1 мільярдам гривень, мала піти на захисні споруди в особливо небезпечних напрямках, таких як ділянки між Великою Новосілкою та Кураховим, а також Кураховим та Покровським. Однак замість міцної лінії оборони військові знайшли прогалини та недоробки.

Фортифікації, фото: Facebook

Де гроші, Лебовські?

Як пише Економічна правда, посилаючись на Financial Times, інженерні підрозділи ЗСУ працюють на межі можливостей. Чимало їх ми задіяні у оборонних завданнях, а й у штурмових операціях. Це, за словами командирів, дуже знижує ефективність роботи.

"Якби військові інженери залишалися виконувати свою основну роботу – рити окопи та об'єднувати лінію оборони, – ситуація склалася зовсім іншою. Зараз же система або не працює, або функціонує лише частково", – сказав командир штурмового батальйону Станіслав Бунят.

Популярні новини зараз

Нові правила відключень електроенергії: що готують українцям

Примусове утримання мобілізованих в ТЦК: як захиститися при незаконних діях воєнкомів

"Дайте більше грошей за те, що стали гіршими": українці розлютилися через підвищення тарифів "Київстару" на 40%

Подорожчання буде нестерпним: українцям радять робити запаси – по 10 кіло не менше

Показати ще

Скріншот: YouTube

Чиї руки будували?

Питання викликає компанія "Автомагістраль-Південь", яка раніше фігурувала в скандальних історіях. Наприклад, ще до війни її звинувачували у незаконному використанні піщаних кар'єрів та прокладанні дороги через приватні землі без згоди власників.

А у 2022 році компанія потрапила під кримінальне провадження через будівництво модульного містечка на ділянці, яка їй не належала.

"Немає людини, яка б відповідала за якість, за планування, за те, як ці позиції будуть передані і кому, і хто їх контролюватиме", – заявив Дмитро Разумков, член тимчасової комісії Верховної Ради.

фортифікації ЗСУ на лінії фронту

Тим часом на Донеччині досі тільки будується друга лінія оборони, а третя на стадії проектування. Такі прогалини мають ризики і для сусідніх регіонів, зокрема, Дніпропетровської області, на підступах якої вже стоять окупанти.

Проти компанії порушили кримінальну справу за фактом несанкціонованого проведення будівельних робіт. Хоча поліція ще з'ясовує, хто саме відповідає, відомо, що підряднику довіряли ключові проекти, включаючи демонтаж зруйнованих мостів та розчищення доріг.

При цьому історичний засновник компанії, одеський бізнесмен Олександр Бойко вже не раз був пов'язаний з гучними іменами, такими як колишній тесть Романа Абрамовича Олександр Жуков.

фортифікації ЗСУ на лінії фронту

Не менш цікавий інший ключовий персонаж цієї історії Юрій Голик, консультант "Великого будівництва". За даними журналістів, він міг познайомитися з Бойком ще у 2015 році, коли був радником голови Дніпропетровської ОДА Валентина Резніченка. У дніпропетровських колах їх називають "ставлениками" одіозних братів-забудовників Дубинських, які мають багату історію у будівельних скандалах.

Що із фортифікаціями зараз?

На проблемних ділянках фронту компанія справді розпочала роботи, але, як стверджують у пресслужбі, коштів на це не отримувала ані авансу, ані оплати.

"Автомагістраль-Південь" стверджує, що працює на власні ресурси і не володіє інформацією про попередніх підрядників.

Кожна прогалина у лінії оборони це не просто помилка, а пряма загроза для тих, хто захищає країну на передовій.

Також ми повідомляли, 50-річного мера Единбурга звинуватили у приставаннях до українських біженок: "Він почав стежити за мною"

Раніше стало відомо, Україна через контрабанду втрачає 300 млрд: митниця не помічає запчастини, "айфони" та "італійські бусики"

Вам буде цікаво дізнатися, будматеріали можуть піднятися в ціні через рішення НКРЕКУ збільшити тарифи на 26%