Вчені дослідили кілька малюнків і артефактів неандертальців і прийшли до висновку, що, швидше за все, саме вони навчили нас мистецтву.
Людина розумна
Homo sapiens sapiens або сучасна людина називає себе вінцем природи за високий рівень розумового розвитку, членороздільної мови й абстрактного мислення. Але, як виявилося, неандертальці теж були не такі примітивні, як нам здається.
Люди, що проживали на Землі 600-40 тисяч років тому мали суттєві відмінності: в них був інший скелет і череп, темп і гнучкість мови, а також інтелектуальні показники. Учені довго сперечалися хто ж такий цей Homo - людський предок, або його підвид. Така думка з'явилося через деякі генетичні мутації homo sapiens sapiens, які нібито свідчили про загальні характеристики двох видів.
Завдяки розвитку науки і, зокрема, генної інженерії, вченим вдалося зрозуміти, що ще 500-700 тисяч років тому еволюційні гілки неандертальця і сучасної людини розійшлися. Хоча останні відкриття німецьких учених змушують засумніватися в різниці даних видів.
Гороскоп на п'ятницю 22 листопада для всіх знаків Зодіаку: день для змін та простих радостей
Штрафи від ТЦК зростуть вдвічі: ухилянтів добряче потрусять
Хто не виконає вимоги ПФУ – залишиться без пенсії: кому призупинять виплати
Долари з "заначки" можуть розчарувати: почали діяти нові правила обміну валюти
IQ тест
Протягом тривалого часу Дірк Хофман (Dirk Hoffmann) з Інституту еволюційної антропології ім. Макса Планка в Лейпцигу і його колеги вивчали наскальні малюнки і артефакти неандертальців. Їхнє міркування було таким - саме неандертальці навчили сучасну людини малюванню і створенню різних прикрас.
Близько 64 тисяч років тому були створені зображення в трьох іспанських печерах, а прикраси, знайдені в прибережній печері на південному сході Іспанії, налічують 120-150 тисяч років. У цей період жителями Європи були лише неандертальці.
Вчені припускають, що якщо Homo дійсно був здатним створювати таке, уміння висловити свої думки за допомогою мови і малюнка могло бути властивим ще загальному предку двох видів. Це означає, що обидва види жили деякий час пліч-о-пліч та могли обмінюватися знаннями і навичками. Оскільки неандерталець першим почав практикувати мистецтво, то він був учителем.
У той же час, інші вчені вважають, що поодинокі знахідки не можуть точно вказати на існування стійкої системи художньої та мовної репрезентації.