Серед гостей Києва особливою популярністю завжди користувався фунікулер. Подібний транспорт унікальний і єдиний не тільки в столиці, але і в Україні. Повідомляє Інформатор.
Мало хто знає, що унікальному транспорту вже більше 100 років. Які таємниці історії зберігає цей підйомник? Давайте порівняємо найцікавіші кадри унікальної споруди, які були тоді з сучасними фото.
Відомо, що труднощі з доступом на верхню частину столиці виникли ще в кінці 19 століття. Коні не справлялися, а йти за Андріївським узвозом нагору була шалено важко. Кращим способом дістатися на верхню частину Києва були дерев'яні сходи обладнані, при чому деякі з них налічували по 500 ступенів.
Розмір виплат зміниться: що чекає на пенсіонерів у 2025 році
"Бусифікацію" обіцяють викорінити: ТЦК застосують новий підхід до мобілізації
Багатогодинні черги до ТЦК відміняються: у "Резерв+" запрацювала довгоочікувана функція
Не наплутайте з показниками лічильників цього місяця: Нафтогаз звернувся до українців
Тоді всерйоз задумалися про створення транспорту, який спростив би всім життя. Спочатку підйомник повинен був проходити прямо на Андріївському узвозі, однак проект не затвердили.
А в 1903 році було розпочато будівництво "Михайлівської канатної дороги". Довжина підйому повинна була становити 250 метрів, однак знести один житловий будинок не вийшло. Тому шлях скоротили до 200 метрів.
Вже в 1905 році фунікулер почав працювати і перевозити пасажирів. При покупці квитка можна було проїхатися на підйомнику, а після цього пересісти на трамвай.
У 1984-1986 роках була проведена реконструкція об'єкта. Тоді верхню станцію збільшили на п'ять метрів. У проекті планувалася мережа фунікулерів по Києву, однак задум так і не реалізувалася.
Цікаво знати:
- до початку 20-го століття найбільш швидким способом дістатися на верх з Подолу були обладнані дерев'яні сходи;
- у 1928 році, влітку, на фунікулері сталася аварія;
- лінія фунікулера на початку XX століття була довжиною 200 метрів з двухколейным роз'їздом посередині. Вагони вміщували до 70 осіб
- київський фунікулер розрахований на перевезення 4 мільйонів людей на рік.
Як повідомляв портал "Знай.uа", 9 липня 1811 спалахнув Поділ - нижня і тоді головна частина Києва. Це був один з найбільш потужних і катастрофічних пожеж в історії Києва - вистояли лише поодинокі будівлі.