Кожен чув фразу "клієнт завжди правий". З цим зухвалим висловлюванням багато хто готовий посперечатися. Особливо працівники у сфері обслуговування. Адже виходить якщо хтось завжди правий, то інший завжди не? І як цьому іншому жити з цим "завжди не"? Не веде така максима до самоприниження, озлоблення, апатії, небажання працювати? Є в цій фразі якась категорична однобокість! Але хто ж став її автором?

На роль винахідника цього парадоксу претендують як мінімум три людини.

Гаррі Гордон Селфридж, засновник універмагу Selfridge в Лондоні, в 1909 р. Йому часто приписують авторство. Але першим виявився не той, на якого всі посилаються і якому заперечують.

Так є відомості, що фраза належить Цезарю Рітцу (César Ritz; 1850-1918). І ці відомості найбільш точні. Він був швейцарцем і легендою готельного бізнесу, засновник фешенебельних готелів "Ріц" в Парижі і в Лондоні - автор вислову "Клієнт завжди правий".

Популярні новини зараз

По ваші лічильники скоро прийдуть: що потрібно зробити, якщо незнайомці вже на порозі

У темряві збираємо на ремонт? Влітку тарифи на світло для простих українців зростуть до 4,8 грн

Ціни на популярний продукт взлетіли до небес: чому українці вирішили його ігнорувати

Пенсіонерам надають ще один вид пільг: що треба знати

Показати ще

Його ім'я асоціюється з розкішшю, елегантністю, комфортом, високими стандартами обслуговування.

Але є і ще один претендент на авторство – Маршал Філд ( 1834-1906 )— американський мільйонер, який жив наприкінці 19 — початку 20 століття.

Маршалл Філд народився в Массачусетсі, в сім'ї фермерів. У 17 років Маршалл почав працювати в господарському магазині, а до 28-ми років вже був співвласником мережі таких магазинів в Чикаго.

З самого початку Маршалл встановив у своїх магазинах політику, орієнтовану на інтереси покупця — це в корені відрізняло його магазини від всіх інших.

Клієнти Філда могли повернути товар без пояснення причини, а продавцям в його магазинах було суворо заборонено "впарювати" покупцям товари, в яких вони не були зацікавлені.

Можливо і Рітц і Філд причетні до створення та популяризації цієї фрази. І той, і інший дотримувалися політики якісного сервісу. І для них це була не просто фраза, а сенс їх роботи.

Точно відомо одне, саме Маршаллу Філду належить авторство фрази "і дай леді те, що вона хоче".

Нагадаємо, як творець штучної мови намагався об'єднати весь світ.

Як повідомляв портал "Знай.uа", це були експерименти, що змінили соціальну психологію. Як далеко готові зайти люди в спричиненні болю іншим?

Також "Знай.uа" писав, хто був першим істориком.