Українці, які отримують гроші з-за кордону, у певних випадках повинні декларувати ці надходження та сплачувати з них податки. Це стосується не лише заробітку, а й інших видів доходів, зокрема дивідендів, оренди майна та спадщини.
Про те, які іноземні доходи підлягають оподаткуванню в Україні та як уникнути подвійної сплати податків, повідомила Державна податкова служба України.
Які доходи з-за кордону потрібно декларувати
Податкові резиденти України мають декларувати доходи, отримані за межами країни, якщо вони не звільнені від оподаткування відповідно до Податкового кодексу України або міжнародних договорів.
До іноземних доходів належать, зокрема:
- дивіденди та проценти;
- роялті;
- гроші від здавання майна в оренду;
- дохід від продажу майна за кордоном;
- спадщина та подарунки;
- виграші;
- інші доходи, отримані за межами України.
Такі надходження включають до загального річного оподатковуваного доходу фізичної особи – резидента України.
Які податки потрібно сплатити
Ставка податку на доходи фізичних осіб для іноземних доходів становить 18%. Водночас для деяких видів надходжень передбачені окремі правила. Наприклад, дивіденди, нараховані нерезидентами, оподатковуються за ставкою 9%.
Крім того, іноземні доходи фізичних осіб оподатковуються військовим збором за ставкою 5%.
Як не сплачувати податки двічі
Якщо людина вже сплатила податок з іноземного доходу в іншій державі, у передбачених міжнародними договорами випадках цю суму можна зарахувати під час визначення податкових зобов’язань в Україні.
Для цього під час подання річної податкової декларації потрібно:
- вказати суму податку, сплаченого за кордоном;
- мати документальне підтвердження його сплати;
- врахувати положення міжнародного договору України про уникнення подвійного оподаткування.
Раніше портал Знай повідомляв, продав авто — готуйся до податків: скільки доведеться віддати державі.
Зняття готівки в банкоматі обмежать
Пенсіонерам перерахують пенсію в жовтні: 24 місяці стажу й заява до 15 числа
Квартиру можуть забрати за борги: яка сума стане вирішальною
Мобілізація українців 50+: що допоможе скасувати призов
Також наш портал інформував, продаєте третю ділянку за рік — віддасте державі 23%: податківці назвали максимальний тариф.
Крім того, ми писали, можна отримати звільнення від податків: важлива умова для українців.
