Багатьом відомо про пурпурові мантії епохи величі Римської імперії. Пурпурний колір не випадково вважався привілеєм багатіїв. Необхідний для отримання потрібного забарвлення пігмент добували з рідкісних молюсків. Від того дозволити його собі міг далеко не кожен. Однак, історія має властивість повторюватися. Півтора тисячоліття по тому, пурпурний і інші відтінки червоного стали привілеєм королівського двору Іспанії. Як повідомляє видання Головне, виробництво тканин і фарб від оранжевого до фіолетового було пов'язано з використанням карміна – особливої речовини, що добувається з комах. Ця історія проливає світло на зв'язок між Веласкесом і мексиканськими кактусами.
Виставка, що відкрилася нещодавно в Мехіко, дозволяє розібратися в хитросплетіннях колоніальної політики і особливої ролі, яку відіграли мексиканські кактуси у долі великого художника. На ній досліджують більше 300 років використання художниками природного барвника – карміну. Отримують його з самок кошенілі – маленької комахи, яке живиться кактусовим соком. Спеціально для виставки позичили картини, на яких присутній кармін.
Кармін отримують з кошенілі — самок комах кактусовій ложнощитовки Dactylopius coccus або Coccus cacti, культивованих на кактусах — опунциях. Комах збирають в період, що передує відкладання яєць і екстрагують з них кармін, з огляду на трудомісткість збору кошенілі і виготовлення карміну, за своєю вартістю він дорожче, ніж інші барвники. За допомогою жорсткої щітки або леза кошенилей знімають з рослин. Із сушених і товчених комах отримують порошок, обробляють розчином аміаку або карбонату натрію, а потім фільтрують у розчині.
Раніше портал "Знай.ua" повідомляв про секрети молодої зовнішності