Величезна кількість заборон, непередбачені ситуації при покупці товарів, суперечки із касирами та охоронцями - із цим усім і не тільки практично кожен з нас бодай раз стикався у супермаркетах.
Щоб уникнути непорозумінь та знайти правильний вихід потрібно небагато - достатньо тільки знати права споживача, а не просто вірити на слово всьому, що вам каже адміністрація магазину, повідомляє Clutch.
Камера схову
Вам не потрібно обов'язково залишати там свої речі: наприклад, рюкзак чи сумку, якщо всередині є щось цінне. Пояснення просте: керівництво супермаркету не бере на себе відповідальність, тому претензії можете висловлювати ви, а не вони.
Штрафи від ТЦК зростуть вдвічі: ухилянтів добряче потрусять
Масштабне березневе підвищення пенсій: 2300 отримають не всі
Є умова, вводять ліміт на 30 днів: що буде з тарифом на світло з 1 грудня
Українцям виплатять по 4 500 гривень: кому пощастить отримати допомогу
Тварини
Не можна заходити до залу із котом, чи собакою тільки у тому випадку, якщо на дверях помітите табличку із попередженням. Інакше спокійно беріть домашнього улюбленця із собою. Тим більше персонал не мають права штрафувати за це, але хоча в законі не передбачено, супермаркети нерідко карають за подібне саме касирів торговельного залу.
Псування товару
У статті 323 Цивільного кодексу чітко зазначено: якщо ви випадково щось пошкодили, витрати покладаються на власника. Покупець не повинен сплачувати за розбиту пляшку, чи розсипане борошно ні копійки.
Фото- та відеозйомка
Вам кажуть вимкнути камеру на телефоні, а ви саме хотіли сфотографувати цінники? Нагадайте охоронцю про статтю 34 Конституції України, яка дозволяє вам вільно збирати, використовувати та поширювати інформацію.
Розпакована покупка та перевірка сумок
Дозволено відкрити будь-який товар на касі та навіть спробувати його, але тільки якщо ви вже заплатили. Змусити вас відкрити сумку може тільки співробітник поліції. Служба охорони не наділена такими повноваженнями.
Повернення товару
У кожного покупця є 14 днів, щоб із чеком та етикеткою принести назад те, що не підійшло. Особливо, якщо ціна не відповідає якості.
Тому не забувайте своїх прав, якщо до вас звертаються із недоцільними проханнями.
Дивіться: які права мають покупці у супермаркетах