Верховна Рада України прийняла за основу законопроект №8125 Про концесію.
Про це повідомляється на сайті ВР.
Відзначимо, що законопроект підтримали 240 народних депутатів.
Глава парламентського комітету з питань економічної політики Андрій Іванчук повідомив, що законопроект розмежовує регулювання концесії та інших форм державно-приватного партнерства, спрощує процедуру виділення земельних ділянок для концесійних проектів, встановлює єдину процедуру прийняття рішень у всіх формах державно-приватного партнерства, в тому числі, концесії.
При цьому, за його словами, право власності на об'єкт концесії залишається у місцевої територіальної громади.
Масштабне березневе підвищення пенсій: 2300 отримають не всі
Багатогодинні черги до ТЦК відміняються: у "Резерв+" запрацювала довгоочікувана функція
Пенсіонерам приготували доплати: хто отримає надбавку до пенсії понад 2 тисячі гривень
Українцям виплатять по 4 500 гривень: кому пощастить отримати допомогу
"За статистикою, в ЄС підписано на €12 млрд концесійних договорів. Це сучасний інструмент, який дає поштовх для розвитку інфраструктури", - додав він. При цьому, він визнав необхідність доопрацювання законопроекту до другого читання, зокрема, щодо концесійного конкурсу.
У свою чергу, міністр інфраструктури України Володимир Омелян написав на своїй Facebook-сторінці, що прийняття закону збільшує шанс залучення стратегічних світових інвесторів в економіку на прозорих умовах.
"Для держави - це збільшені надходження до державного бюджету, тисячі нових робочих місць, нові технології і прозора бізнес-культура і правила", - написав міністр.
Варто відзначити, що згідно із дослідженням Світового банку, жителі України можуть дозволити собі плату за проїзд по дорогах у розмірі 0.05 євроцентів за один кілометр.
При такій вартості, якщо буде організована концесія і така траса буде побудована, подорож із Києва до Одеси обійдеться в 790 гривень.
Довгий час вважалося, що хороші дороги в Україні можуть бути виключно платними. Однак зараз, здавалося б, мертва справа з точки зрушила, і з'явилися альтернативи. Так, вже з 1 січня 2018 року набрав чинності процес децентралізації, який стосується в тому числі дорожнього господарства, і 120 000 км доріг місцевого значення були передані до компетенції облдержадміністрацій з відповідним фінансуванням. Тобто гроші на ремонт або будівництво доріг вже не потрібно чекати "зверху" - можна використовувати власні ресурси, отримані, наприклад, зі зборів з підакцизних товарів.
Крім того, Кабміном прийнята цільова програма, розрахована на 2018-2023 роки. Володимир Гройсман заявив, що за цей час "будуть зроблені 50% доріг України".
А ось одне з останніх, довгоочікуваних, рішень - дороги державного значення можна буде передавати в концесію.
"Концесія - це форма реалізації проекту, в якому беруть участь і держава, і приватні інвестори. Закон, який підписав Порошенко в кінці лютого, свідчить, що можна передавати концесіонеру право на будівництво і подальшу експлуатацію доріг державного значення.
Тут мова йде про будівництво виключно нових доріг, де забезпечений альтернативний безоплатний проїзд. Тобто якщо зараз дорога першої категорії, державного значення, проходить через населений пункт, і всі користувачі дороги стикаються з величезною проблемой пробок на в'їзді в це місто. Проект дозволить обійти населений пункт і скористатися можливістю побудувати нову дорогу, щоб можна було стягувати плату за проїзд", - пояснила директор ДП" Укрдорінвест "Олена Криворучко.
За її словами, свіже дослідження Світового банку, присвячене потенційному розвитку концесійних доріг України, з'ясувало, що на сьогоднішній день більше 5 євроцентів за 1 км жителі України не зможуть собі дозволити.
"Платні дороги України однозначно потрібні. Ми не будемо керуватися такими показниками справляння плати за проїзд, якими користуються в Євросоюзі. Оскільки плата за проїзд розраховується не тільки виходячи з витрат, понесених концесіонером на будівництві конкретної дороги, але також враховуються економічні показники держави.
Платні дороги в Україні: де, коли і за скільки?