Сьогодні весь світ відзначає День захисту прав споживачів. Запровадили його на офіційному рівні ще з 1983 року, приурочивши до річниці виступу президента США Джона Кеннеді в Конгресі в 1962 році.
Саме тоді він сформулював основні принципи, за якими повинні працювати торговельні мережі, додалося право на відшкодування збитку, на споживчу освіту, на задоволення базових потреб і право на здорове навколишнє середовище.
Відомо, що Всесвітня організація споживачів - незалежна некомерційна організація, захищає права споживачів в ЮНЕСКО і ООН, надає освітню та правову допомогу.
Провідні засади цього документу юридично закріплені Генеральною Асамблеєю ООН з 9 квітня 1985 року. Інструментом для їх забезпечення вважається нагляд і контроль, а метою – правовий вплив на виробників, захист прав на отримання товарів і послуг, гарантованої якості та безпеки при вживанні та експлуатації.
Пенсіонерів змусять повернути частину виплат державі
Українцям дозволили не сплачувати за комунальні послуги: коли рахунки можна "заморозити"
Індексація пенсій у 2025 році буде не для всіх: хто опиниться за бортом підвищень
Надіються всі, але мало хто відчує: чого чекати від індексації пенсій у 2025 році
Основна увага приділяється традиційно харчовій промисловості, адже саме із нею чи не найбільше проблем, зокрема складній побутовій техніці та товарам народного вжитку. Позапланові перевірки здійснюються виключно після звернення до управління самих споживачів. Гарантією являється сертифікат відповідності продукції вимогам нормативних документів.
Захистити від підробок може маркування - на упаковці, містить відомості різного характеру у вигляді тексту, окремих графічних, кольорових символів. Ознайомившись з інформацією на упаковці споживач дізнається про склад харчового продукту, у тому числі харчових добавок та ароматизаторів, що використовувались при його виробництві, кінцеву дату споживання, застереження щодо вживання харчового продукту певними категоріями населення (дітьми, вагітними жінками), про наявність у продукті ГМО.
Втім, потенційні ризики краще попереджати самостійно, перевіряючи завжди все, що берете з полиці у магазині і не довіряти сліпо рекламі виробника.
Дивіться: права споживачів у магазинах