Як відомо, в п'ятницю, 13 липня, депутати в першому читанні прийняли за основу закони Южаніної про розмитнення і акциз на авто, включаючи так звані євробляхи і інші б/у іномарки. Основні нововведення полягають в нових правилах розрахунку акцизу і впровадженні суворих штрафів для власників нерозмитнених авто.
Виступаючи в парламенті, прем'єр-міністр Володимир Гройсман публічно пообіцяв не застосовувати ніяких "репресій" до авто на єврономерах до законодавчого врегулювання цієї проблеми. Відзначимо, прийняття закону в першому читанні ще не означає, що мало не завтра почнуть діяти нові правила розмитнення і нові акцизи на автомобілі в Україні. Верховна Рада проголосувала, але після - пішла всім складом у відпустку.
На свої робочі місця депутати повернуться на початку вересня і не факт, що відразу після повернення візьмуться за легалізацію нерозмитнених авто і поставлять всі крапки над "i" в питанні зниження акцизів і здешевлення розмитнення нових і старих автомобілів з Європи, а також інших країн.
Нові акцизи на розмитнення авто
Який стаж не зарахують до пенсії: роки роботи просто викинуть
Індексація пенсій у 2025 році буде не для всіх: хто опиниться за бортом підвищень
Перевірки від газовиків вийшли на новий рівень: українцям розповіли про документ, який треба підписати
Податкова перевіряє українців за кордоном: що вже відомо
Комітет пропонує 2 формули підрахунку акцизів: 50 євро для бензинових авто, 75 євро для дизельних.
Цю ставку множать на коефіцієнт віку і коефіцієнт обсягу двигуна. Щоб визначити коефіцієнт двигуна, його обсяг необхідно розділити на 1000. Для розуміння, для 5-річного автомобіля з 2-літровим бензиновим мотором акциз складе 500 євро. На 40 євро дорожче вийде акциз на 4-річну дизельну машину з меншим об'ємом двигуна (1,8 л).
Штрафи за євробляхи
Законопроектом №8488 вводиться обмеження на кількість автомобілів, які можна ввозити без грошового забезпечення. Згідно з документом нерезидент зможе без грошового забезпечення ввезти в режимі тимчасового ввезення тільки один автомобіль. Наступне ввезення буде платним, якщо авто не буде вивезено.
Крім того, передбачені збільшені в рази штрафи для власників прострочених "євроблях" та інших нерозмитнених авто. Зокрема, мова йде про терміни транзиту і його прострочення.
Порушення термінів реєстрації для транзитних авто:
більше 20 днів - 85 000 грн.
більше 30 днів - 170 000 грн.
Порушення режиму тимчасового користування автомобілем
більше 10 днів - 85 000 грн.
більше 30 днів - 170 000 долл.
Хто буде виписувати штрафи і відслідковувати прострочення? Раніше це було проблематично, а ось в недалекому майбутньому фіскали, митники та поліція зможуть легко обмінюватися інформацією про те, який автомобіль порушив митні правила, а який - ні.
Раніше портал "Знай.ua" повідомляв, що Рада вводить нові правила розмитнення авто.