У квітні розпочинається загальнонаціональна кампанія "Обери свого лікаря", під час якої українці мають укласти з лікарем первинної ланки декларацію про надання медичних послуг.
Для чого і як укладати декларацію, йдеться у роз'ясненні Міністерства охорони здоров'я, оприлюдненому на сайті відомства.
Зокрема, у роз'ясненні відомства йдеться про те, що декларація, яку повинен мати кожен пацієнт та лікар підтверджує те, що саме цей медичний працівник буде вас обслуговувати.
"Декларація - це документ, який підтверджує, що пацієнт хоче обслуговуватися саме у цього лікаря. Так, підписуючи декларацію з конкретним лікарем, ви повідомляєте державі (Національній службі здоров'я України, НСЗУ), що оплата за ваше обслуговування має находити у цей медзаклад", - йдеться у повідомленні.
Вибір лікаря відбувається за бажанням пацієнта, а не місцем реєстрації чи проживання.
Колишня зірка "Квартал 95" Олена Кравець знищила дочку лише однією фразою: навіть психолог не допоміг
Плювання в спину та глузування: у ТЦК скаржаться на неприязнь цивільних
Частину комунальників мобілізують: водоканали віддадуть своїх працівників на фронт
Навесні пенсії українців перерахують: на скільки можуть збільшитись виплати
Як роз'яснює МОЗ, для підписання декларації з лікарем пацієнту необхідно здійснити такі кроки.
1. Пацієнт має звернутися до медзакладу, де працює терапевт, педіатр чи сімейний лікар, з яким він хоче підписати декларацію. З собою потрібно мати паспорт, податковий номер і мобільний телефон. Якщо людина підписує декларацію з педіатром чи сімейним лікарем для дитини, то треба взяти також свідоцтво про народження дитини.
При цьому заклад, в якому працює обраний пацієнтом лікар, має бути підключеним до системи "Електронне здоров’я". Інформацію щодо цього можна уточнити в реєстратурі або у лікаря чи перевірити самостійно на сайті: https://portal.ehealth-ukraine.org/divisions.html#/.
2. Дані та контактний телефон пацієнта внесуть у систему "Електронне здоров'я". Це зробить уповноважена особа закладу ПМД: в різних медзакладах це може бути або реєстратор, або медсестра, або лікар тощо.
Декларації укладаються виключно в електронній формі – не буде жодних бланків, форм, печаток тощо. Щоб пересвідчитись, що декларацію підписує реальна людина і унеможливити будь-які спроби шахрайства, вводиться підтвердження за допомогою СМС-коду, який надходить на номер мобільного телефону пацієнта. Якщо у пацієнта немає мобільного, для підтвердження уповноважена особа медзакладу сфотографує чи відсканує оригінали його документів, щоб долучити їх до декларації в електронній системі.
4. Якщо все правильно, уповноважена особа медзакладу роздруковує із системи "Електронне здоров'я" ще один примірник декларації. Обидва примірники декларації мають бути ідентичними і без помилок.
5. Пацієнт підписує два примірники декларації. Один із примірників залишається у нього, інший – у медзакладу.
6. Уповноважена особа медзакладу накладає електронний цифровий підпис на декларацію та надсилає її в систему "Електронне здоров'я".
Після укладення декларації з лікарем гроші за обслуговування пацієнта держава (НСЗУ) сплачуватиме закладу, у якому працює обраний пацієнтом лікар. Цей процес розпочнеться відразу, коли медзаклад "увійде у медреформу": автономізується та укладе договір з НСЗУ, додали в МОЗ.
У пошуках сімейного лікаря: як медична реформа вплине на українське село.