У зв'язку з численними нововведеннями медичної реформи українцям досі складно розібратися – як тепер обрати сімейного лікаря, а головне що робити, коли відмовили у підписанні декларації.
Прояснити ситуацію на сторінці у Facebook спробувала виконуюча обов'язки міністра охорони здоров'я Уляна Супрун. Вона підкреслила, що відмову можна отримати переважно з двох причин:
заклад ще не підключено до електронної системи охорони здоров'я, або якщо всі лікарі медичного закладу набрали оптимальну кількість пацієнтів.


Якщо вам озвучують якусь іншу версію, вважайте порушенням закону.
Розширення мобілізації: ТЦК прийдуть за чоловіками з відстрочкою – кого торкнеться
Все життя платив податки – залишився ні з чим: ФОПам масово відмовляють у пенсії - у чому причина
Українців змушують платити за повітря: як нова схема від комунальників залишає з пустим гаманцем
Кардинальні зміни у мобілізації: торкнеться навіть заброньованих
"Перш за все подумайте чи не варто вибрати інший медичний заклад, в якому не намагатимуться порушувати ваші права, встановлені законом. Процитуйте лікарю "Порядок вибору лікаря, який надає первинну медичну допомогу", затверджений Наказом МОЗ №503 від 19 березня 2018. Саме цей документ регламентує процес вибору лікаря, уявлення і припинення дії декларації за вибором лікаря. "Пункт II. 1. Пацієнт (його законний представник) має право вибрати лікаря, який надає ПТД, незалежно від зареєстрованого місця проживання ...", - зазначила Супрун.
Не діють і ці переконання? Тоді сміливо звертайтеся до головного лікаря, а почувши відмову – до місцевого управління охорони здоров'я з заявою на ім'я керівника управління.
У міністерстві радять обирати фахівця за порадою - родичів, сусідів, друзів, колег, котрі можуть поділитися позитивним досвідом. Декларацію підписують на надання первинної медичної допомоги ті заклади, в яких працюють сімейні лікарі, терапевти, педіатри. Мова йде про контракт з Національною службою здоров’я.
Для цього вам знадобиться тільки паспорт та ідентифікаційний номер, а для угоди з педіатром - свідоцтво про народження дитини та документи (паспорт та код) одного з її батьків або опікунів.
Існує можливість подати документ в електронному вигляді. Уповноважена особа медзакладу роздрукує декларацію, яку ви підпишете у двох примірниках (один із них залишається у вас). Потім накладається електронний цифровий підпис працівника юридичної особи на декларацію та надсилається в систему "Електронне здоров‘я".
Гроші за ваше обслуговування держава (НСЗУ) сплачуватиме закладу, у якому працює вибраний вами лікар. Цей процес розпочнеться одразу, коли медзаклад увійде у реформу: автономізується та укладе договір з НСЗУ.
Дивіться: Як укласти угоду з сімейним лікарем?