Необхідно змінити алгоритм фінансово-правових відносин між перевізником, місцевою владою та пасажиром. Дана реформа потрібна для збереження маршруток. Департамент транспорту не повинен їх забороняти.
Про це у своєму блозі написав голова Комітету цифрової інфраструктури і зв'язку при Мінінфраструктури України Станіслав Гвоздіков.
"Потрібно просто припинити переведення в готівку чорного налу, експлуатацію автобусів без розкладів, роботу на маршруті без видачі проїзних документів, порушення правил дорожнього руху та правил перевезення пасажирів, ухилення від податків. Таким чином, система громадського транспорту економічно прийде до того, як вона працює в Європі: маршрутки зникнуть, їм на зміну прийдуть автобуси великої місткості, в тому числі й комерційних компаній", - говорить експерт.
Гвоздіков зазначає, що сірі комерсанти місту не указ, тому жодних проблем не буде.
Гороскоп на п'ятницю 22 листопада для всіх знаків Зодіаку: день для змін та простих радостей
Пенсіонерам "навісять" новий фінансовий тягар: ніяких пільг не чекайте
Багатогодинні черги до ТЦК відміняються: у "Резерв+" запрацювала довгоочікувана функція
Українцям приготували нові виплати: хто отримуватиме 4500 грн щомісяця
"Не потрібно бояться говорити, що маршрутка - вкрай неефективний спосіб перевезень людей. Цей ринок можна "відбілити". Наприклад, місто буде замовником перевезень за фіксованим тарифом і з заздалегідь відомим розкладом. У цьому випадку, будь-яка транспортна компанія - рівноправний учасник конкурсу на маршрут. Вся конкуренція серед перевізників буде тільки в приміщенні, де буде проводитися конкурс. На вулиці пасажир не повинен взагалі побачити ніякої різниці між ними. Автобуси повинні бути однаково гарними, водії однаково підготовлені, квитки (документи пільговика) приймаються всі однаково, діють всі проїзні... тобто ніякої конкуренції на вулиці, ніякї чорної готівки, ніяких порушень розкладу, ніяких аварійно-небезпечних автобусів", - підсумував Гвоздіков.
За його словами, серйозно говорити про відмову від маршруток можна буде, якщо муніципалітет на підставі даних GPS та фіскальних звітів буде контролювати виконання договірних зобов'язань усіма перевізниками на основі фактично виконаної роботи, з додаванням штрафів чи премій, буде виплачувати перевізнику гонорар, продумувати стикування розкладів автобусів.
Як повідомляв портал "Знай.uа" 3 травня, о 8.00, на вулиці Енергетичній, в Чернівцях, стріла автокрана проткнула наскрізь маршрутний автобус, який відправлявся в рейс. Відомо, що автобус виїхав з гаража і прямував у бік автовокзалу, звідки в 8.30 повинен був здійснити рейс до міста Ужгород.