В Україні досі утримуються найвищі ціни в Європі на вживані авто. І це попри те, що статистика світових рейтингів свідчить: наша економіка далеко не в лідерах.
При цьому, офіційно знаходимося у списку держав із найнижчем «рівнем автомобілізації»: на 1 тисячу осіб припадає в середньому 201 машина, тоді як, приміром, у Німеччині – 548.
Автомобільний крах: Україна пасе задніх
Модернізація транспорту, громадської інфраструктури, залучення інвестицій – якби українська продукція продавалася, все це було б більш реальним. Як свідчить світова практика, при наявності стабільного плану достатнього 5-10 років, а за сприяння влади на законодавчому рівні – встигнути реально за рік, чи два.
Штрафи від ТЦК зростуть вдвічі: ухилянтів добряче потрусять
Пенсіонерам "навісять" новий фінансовий тягар: ніяких пільг не чекайте
Українцям приготували нові виплати: хто отримуватиме 4500 грн щомісяця
Долари з "заначки" можуть розчарувати: почали діяти нові правила обміну валюти
Та поки наші скромні «успіхи» можна порівняти хіба що із островом-державою Ямайкою. Експерти сходяться на двох причинах: провал голосування за ключові законопроекти та бідність населення. Справді, чи так багато ваших знайомих можуть дозволити придбати собі не те що нове, хоча б старе авто?
Ціни та розмитнення. Вигода очевидна?
Щоб краще зрозуміти ситуацію, достатньо порівняти середню вартість популярних марок. Наприклад, привезений зі США дволітровий Volkswagen Jetta 2010 року випуску у тій же Грузії обійдеться у 5 тисяч доларів. На нашому ринку ви викладете мінімум вдвічі більше – 9400 доларів. То чи варто дивуватися тому, із якою швидкістю з’являються подібні пропозиції?
Але зворотний бік медалі – штрафи за порушення правил. За даними Державної фіскальної служби, станом на листопад минулого року 236 машин з іноземною реєстрацією порушили терміни транзиту і тимчасового ввезення. Але українці досі готові йти на ризик, тому що мільйонних статків у них не передбачиться, а без авто (особливо багатодітній родині чи малому підприємцю) обійтися складно.
Ціна «євроблях» складається з безпосередньої ціни автомобіля в країні продажу (найчастіше - Литва, Польща, Болгарія) та вартості послуг самої компанії. Середня категорія – 2,5 – 4 тисячі євро + 1 тисяча євро за роботу фірми.
Замовлення, які перевищують бар’єр у 5 тисяч доларів, поки рідкість, тому обмежуються стандартним набором - Volkswagen Passat B5 2002 випуску або Volkswagen Golf IV в хорошому стані.
Не менш популярні і BMW в кузові E39: за 3 тисячі євро (існують пропозиції і в 1500-1700 євро) ви можете отримати новенького «залізного коня», який, судячи з досвіду водіїв, служить довше, аніж вітчизняна марка за таку ж ціну.
Дивіться: полювання на «євробляхи»
Зазвичай клієнти не звертаються в офіси особисто, а залишають запити на спеціалізованих сайтах. Потім очікує спілкування із продавцем, огляд кузова, замір товщини лакофарбового покриття, огляд під капотом і тест-драйв. Результати ви отримуєте через месенджер.
Навіть якщо машина не підійшла, будьте готові, що вам запропонують ще кілька схожих варіантів – поки не оберете бодай щось. Наприклад, литовські компанії одразу ж надають вам техогляд та страховий поліс, але після внесення завдатку у розмірі від 100 до 200 євро.
Але якщо ви з необачності перевезли під виглядом транзиту, пам’ятайте: авто може законно перебувати в Україні не більше десяти днів. Далі – штраф від 8 500 - 500 неоподатковуваних податком доходів громадян.
Чи варта гра свіч, знають тільки самі автолюбителі, які не так давно вийшли в центр Києва із єдиною вимогою – легалізувати ввезення таких машин. Але влада, вочевидь, відповідає їм з позиції Южаніної – мовляв, я купила за мільйон і плачу податки, хочу щоб платили й ви. І це не іронія, а сказані під час публічного засідання слова.
Самі українці таких космічних сум, як глави профільних комітетів, чи деякі депутати, не мають. Тому і надалі не планують відмовлятися від «євроблях», навіть з огляду на ризик.
Дивіться: Правда про авто на єврономерах та коментар Южаніної