Відео про їжу у соцмережах здаються невинними, але вони можуть змінювати наші харчові звички.
Нове дослідження вказує, що перегляд таких роликів пов’язаний із переїданням, особливо серед молоді. Більшість контенту показує людей зі стрункою фігурою, які споживають гігантські порції їжі, що може викривити уявлення глядачів про норму, пише Sciencedirect.
Науковці з Університету Фліндерса проаналізували відео на YouTube, TikTok і Bilibili, використовуючи пошукові запити на кшталт "mukbang", "ASMR eating" та "eating challenge". У вибірці були ролики з великою кількістю переглядів, де одна чи дві особи їли перед камерою, часто — дуже багато.
На YouTube переїдання виявили у 90% роликів, а великі шматки та швидке споживання — звична справа. Загалом у 71,7% відео йшлося про понад три прийоми їжі. У TikTok жінки ведуть 70% роликів, а на Bilibili — 80% авторів звертаються до глядача напряму в стилі "Давайте поїмо разом".
Тепла не буде: Україну накриють дощі, пронизливий холод, а подекуди – сніг
Українцям за кордоном встановили нові правила: військовий облік, ТЦК, паспорти
Зняти пенсію з картки не вийде: хто з пенсіонерів може залишитися без грошей
Спека у 40+ накриє всю країну: українців застерегли від аномальної погоди
Найчастіше у відео фігурували азійські ведучі (59,4%), зйомки проходили у приміщенні (72,2%), а найпопулярнішими стравами були азійські солоні страви (52,2%), овочі й фрукти (41,7%) та фастфуд (23,3%).
Надмірне споживання солодкого зафіксоване у 36,7% відео, а на YouTube — у 73,3%. Дослідники попереджають, що такий контент здатен формувати небезпечні харчові звички.
Це ще один приклад, як соцмережі впливають на здоров’я. Тож, якщо ви часто дивитесь подібні відео — варто задуматися, чи не спонукають вони вас їсти більше, ніж потрібно.
Раніше ми повідомляли, 72 години без їжі: здоров'я, мода чи небезпечний експеримент, чи можна так худнути до літа.
Напої, що очищають організм та допомагають схуднути - детальніше на Знай.ua.
Нагадаємо, інтервальне харчування: що це та чи допоможе воно схуднути?