У житті трапляються моменти, коли змінюються життєві обставини та доводиться повертати заздалегідь придбані квитки. Якщо знати правила повернення перевізних документів, можна компенсувати майже усю суму, витрачену на поїздку.
Про те, як зберегти кошти та нерви розповідає РБК-Україна.
Загалом залізниця надає послуги з перевезення та підпадає під дію Закону "Про захист прав споживачів".
Відповідно до нього, перевізник має повернути кошти за послугу, якою не скористався споживач, розповідає Олег Васильєв.
Індексація пенсій у 2025 році буде не для всіх: хто опиниться за бортом підвищень
Надіються всі, але мало хто відчує: чого чекати від індексації пенсій у 2025 році
Приємна несподіванка: в Україні почали знижуватись ціни на деякі овочі
Українців попередили про три місяці без пенсії: у кого будуть проблеми з ПФУ
"Наприклад, авіакомпанії практикують продаж квитків економ-класу, які згоряють у разі відмови від поїздки. Це особливості маркетингу, і пасажирів попереджають заздалегідь. "Укрзалізниця" не практикує таку систему, тому приймає до повернення всі квитки", – каже він.
У яких випадках пасажир може здати квиток та отримати більшу частину коштів чи половину?
- Якщо квиток повертається не пізніше 24 години до відправлення поїзда, пасажир отримує повну вартість квитка та плацкарти. Але залізниця утримає комісійний збір за послугу повернення. Наприклад, у мобільному додатку ця сума становить 60 грн.
- У разі повернення квитка від 24 до 6 години до відправлення поїзда, виплачується повна вартість квитка та 50 відсотків вартості плацкарти .
- Якщо до відправлення поїзда залишається 6 годин і менше, пасажиру сплачується лише вартість квитка.
"Але варто звернути увагу, що в мобільному додатку "УЗ" квиток неможливо повернути, якщо до відправлення поїзда залишається менше 1 години. Це суперечить Правилам перевезень залізницею. Однак повернути кошти у такому разі можливо шляхом складання претензії на адресу перевізника", – коментує фахівець.
У разі повернення повністю невикористаного квитка, у тому числі не пізніше 1 години з моменту відправлення поїзда, обов'язковому поверненню підлягає сума страхового збору, включаючи як вартість квитка, так і вартість плацкарти.
"Пасажир, який не зміг вирушити в поїздку через хворобу, або нещасний випадок і повертає квиток пізніше 1 години після відправлення поїзда, пише заяву на адресу перевізника та додає проїзні документи та документи, що підтверджують хворобу або нещасний випадок. При цьому пасажиру повертається вартість квитка з вирахуванням вартості послуги за повернення квитка. Вартість плацкарти не повертається ”, – каже Олег Васильєв.
Нагадаємо, "Укрзалізниця" повертає воєнізовану охорону до потягів.
Як повідомляв "Знай.uа", "Укрзалізниця" поділилася своєю версією конфлікту з дідом у поїзді "Львів-Київ": дівчина говорила російською