Закупівельні ціни на дизельне паливо та скраплений газ в Україні можуть стати максимальними в Європі в разі введення Міністерством розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства обмежень на імпорт нафтопродуктів, чого домагаються українські нафтопереробні компанії, в той час, як на заправках ціна на автогаз подорожчав.
Про це йдеться в повідомленні "Консалтингової групи А-95".
В "Консалтинговій групі А-95" називає дезінформацією заяви українських НПЗ про загрозу з боку російських нафтопродуктів. З-за низьких обсягів виробництва всередині країни, трейдери змушені купувати паливо по імпорту, а зростаючий попит підштовхує закупівельні ціни вгору. Так, якщо в 2018 році митні ціни на російське дизпаливо були вищі за світові на $16/т, то в 2020 році премія складає $46/т. Скраплений газ поставляється з премією $70/т. На думку експертів "А-95" будь-які обмеження щодо імпорту викличуть зростання цін і перебої з поставками.
"Імпортозалежний ринок потребує створення максимально легкого доступу до ресурсу, щоб посилити конкуренцію і добитися кращих цін. Введення мит і квот на імпорт вдарить по конкуренції і викличе зліт ціни на дизпаливо і зріджений газ до європейських максимумів", – каже директор "Консалтингової групи А-95" Сергій Куюн.
Долари можна продавати? Що буде з курсом в Україні після приходу Трампа
Десятки тисяч українців залишилися без "броні" від мобілізації: за які порушення призиватимуть
Перевірки від газовиків вийшли на новий рівень: українцям розповіли про документ, який треба підписати
Коли скасують графіки відключення світла: хто та як формував черги
Запровадження 8,5% мита при нинішньому рівні світових цін призведе до підвищення оптових цін на дизпаливо мінімум на 1000 грн/т. Витрати на паливо найбільших категорій споживачів України зростуть наступним чином:
• Приватний комерційний сектор – 4,0 млрд грн;
• Аграрний сектор – 1,9 млрд грн;
• Гірничо-металургійний комплекс – 0,7 млрд грн;
• "Укрзалізниця" – 0,3 млрд грн;
• Міноборони – 0,1 млрд грн.
"Високі ціни на дизельне паливо, скраплений газ, бітум і авіагас створюють можливості для нормальної роботи НПЗ і нарощування переробки. Ці підприємства належать найпотужнішим фінансово-промисловим групам – "Приват" і НАК "Нафтогаз України", які здатні залучити інвестиційні ресурси без нарощування тиску на споживачів", – заявив Сергій Куюн.
Нагадаємо, раніше підконтрольні Ігорю Коломойському "Укртатнафта" і "Укрнафта" (а також "Укргазвидобування") подали спільну заяву в Міністерство економіки з вимогою ввести мито на імпорт зрідженого газу і дизельного палива. Компанії Коломойського хочуть, щоб ввела імпортні мита в розмірі 8,46% в цьому році, з наступним збільшенням щороку – до 25,4% з 2024 року.
Під тиском депутатів, орієнтованих на групу "Приват", рішення про відмову у введенні обмежень на імпорт російського палива відкладено на червень.