Національною комісією, яка відповідає за здійснення регулювання в сферах інформатизації та зв'язку (НКРСІ), було прийнято рішення щодо запуску послуги MNP (Mobile Number Portability). Сенсом даної послуги є можливість зміни постачальника мобільного зв'язку і, що важливе при цьому зберегти свій колишній номер. Вже з 1 травня 2019 року дана можливість вступила в силу і стала доступною для всіх абонентів мобільного зв'язку в Україні.

Що собою являє MNP

MNP (англ. - Mobile Number Portability) - це абсолютно нова послуга мобільного зв'язку, яка дає можливість користувачу змінити оператора, але не змінювати номер телефону, а навпаки зберегти все навіть код попереднього провайдера. Цією послугою активно користуються в вісімдесяти країнах в усьому світі. Багато з найбільш розвинених держав, впровадили у себе цю сучасну технологію більше десяти років тому, але на жаль, в Україні через юридичні і технічні нюанси запуск сервісу помітно затягнувся. Як відомо вже з 1 травня 2019 року MNP також стає доступний для трьох найбільш поширених провайдерів: Kyivstar, lifecell і Vodofone.

Історія про запуск MNP для України

Як стало відомо офіційний запуск MNP в Україні протягом тривалого часу відкладався, через затяжних судових розглядів між Українським державним центром радіочастот (УДЦР) і компаніями-підрядниками, які були згодні налагодити роботу MNP.

Так в 2015 році УДЦР зобов'язав НКРЗІ в проведенні тендера, після якого переможцю необхідно було надати програмне забезпечення та обладнання з метою впровадження вище названої послуги. Але як часто буває, під час проведення цього тендеру назрів конфлікт безпосередньо між його учасниками, а саме між компанією «Діалінк» і «Ес Ай Центр». Таким чином розгляду в суді, щодо того, хто ж все-таки буде інтегрувати MNP, тривали протягом кількох років, тому Україна і не могла почати користуватися цією послугою в той же час як і інші країни світу.

Популярні новини зараз

ПриватБанк заблокував рахунок: що треба робити відразу

Пенсіонерам призначають нові виплати: хто має право на грошову допомогу

Судний день розраховано: коли і чому людство може зникнути

Україна забуде, що таке війна: ясновидець розповів про майбутнє нашої країни та про те, коли закінчаться бойові дії

Показати ще

Так в 2018 році НКРЗІ були узгоджені терміни запуску послуги з мобільними операторами і державними органами, щодо вартості даної послуги. У правилах прописано, що даною послугою мають право скористатися всі користувачі і не має значення який у них оператор, неважливо користувалися вони послугою на контрактній основі, тарифній або на безкоштовній основі. Єдине обмеження, яке прописано в правилах - це зміна номера можлива не частіше ніж один раз на місяць.

Яким чином можна здійснити перехід на іншого постачальника зв'язку

Оператори мобільного зв'язку з повною відповідальністю підійшли до цього питання і для переходу сформували такий алгоритм дій:

  • Ідентифікація абонента - таким чином для того, щоб здійснити зміну номера, діючий оператор мобільного зв'язку зобов'язаний провести ідентифікацію особи користувача. Користувачі, які є контрактними абонентами, зовсім не беруть участь в переході, так як все здійснюється автоматично, а іншим користувачам потрібно зробити дзвінок до свого оператора або звернутися в фірмовий магазин. Щоб успішно пройти цю процедуру, досить надати будь-який документ, який підтверджує особу.
  • Оформлення заявки у нового оператора - цією опцією можна скористатися не тільки у фірмовому магазині оператора, але і віддалено через сайт. Користувач, який подає заявку онлайн, повинен буде ввести свій номер, а після заповнити інструкцію в електронному форматі. У відділенні магазину в свою чергу потрібно подавати заявку, в якій будуть вказані контактні дані, бажана дата переходу до нового провайдера, зазначений вибір тарифного плану та підтвердження свого дозволу на обробку персональних даних, тільки після всієї цієї інформації почнеться вирішення даного питання.
  • Отримання нової SIM-карти в фірмовому магазині - старий номер користувача буде автоматично прив'язаний до нової карті, вся ця процедура займе не більше трьох годин, і скоріш за все в цей період часу номер користувача буде недоступний, так, що попередьте близьких, щоб не турбувалися і не намагалися дзвонити вам в цей час. Після того, як процес буде закінчений, користувач отримає повідомлення щодо успішного перенесення на нову SIM-карту, і зможе далі нею, як і раніше розпоряджатися.

Перехід на іншого постачальника зв'язку

Чи можуть оператори відмовити користувачеві в перенесенні номера

Так відмову з даного питання може бути, якщо є деякі причини, які не дозволяють перенесення, а саме:

  • У номері є помилка, так як він не пройшов реєстрацію;
  • Реєстрація номера була здійснена на іншу людину / організацію;
  • Оператору не було надано достатню кількість даних або дані виявилися недостовірними або помилковими;
  • Минуло менше 30 календарних днів з моменту, коли користувач останній раз користувався послугою перенесення номера;
  • Абонентом були подані заявки на перенесення номера одночасно кільком операторам.

Відмова користувачеві в перенесенні номера

Чи можливо перевести гроші зі старого рахунку?

Звичайно ж кожен користувачів задається питанням - як змінюючи оператора, перенести гроші з рахунку, і зберегти всі бонуси і по можливості наявної тариф? В даному питанні змушені розчарувати, так як послуга MNP не передбачає переказ грошових коштів з балансу попереднього оператора. Але позитивним моментом є те, що всі діючі сервіси, які прив'язані до старого номеру, продовжать свою роботу без змін, так як зміна операторів на них ні в якій мірі не впливає і вся їх робота залишиться незмінною. Залишкову суму з балансу свого рахунку користувач може отримати, після того як заповнить відповідну заяву в фірмовому магазині мобільного оператора, в якому вкаже реквізити свого банківського рахунку.

Яким чином здійснити перехід з Vodafone на Київстар і Лайф, або навпаки

Згідно з правилами з травня 2019 року всі жителі нашої країни мають право на зміну оператора мобільного зв'язку і для цього їм не доведеться запам'ятовувати новий номер. Буквально за пару місяців до цього всі сучасні постачальники послуг мобільного зв'язку готувалися до цієї події. Представники компанії Водафон повідомили, що ними була розроблена власна локальна база даних, і тепер вони абсолютно готові до тестування спільної роботи з Централізованої базою даних та іншими операторами.

Прес - служба компанії Vodafone Україна стверджує, що заміна оператора не складе труднощів, так послугою користувачі зможуть скористатися з травня 2019 року, для цього достатньо просто вибрати для себе нового оператора, і звернеться до сервісного центру оператора, де і здійснити перехід на нового мобільного оператора . Умовою для переходу є обов'язковий момент - користувач повинен бути зареєстрований, зареєструвати користувача не складе труднощів. Абонентам які отримують послуги за контрактом нічого робити не потрібно, а тим, хто використовують послуги мобільного зв'язку за передоплатою, потрібно буде спершу пройти реєстрацію на сайті свого мобільного оператора, або просто звернутися в магазин компанії, яка його на цей період часу обслуговує і надати документи, що підтверджують особу.

Після здійснення всього вище названого, можна звернеться в центр обслуговування нового оператора, де замовити переклад свого номера телефону. Дана процедура перенесення номера з Водафон або киевстара на оператора лайф можна здійснити в період трьох робочих днів. Дізнатися скільки обійдеться ця послуга поки не вдалося, але за попередніми даними повідомляли, що планують її зробити безкоштовною. Варто пам'ятати, що переносимість номера можливо здійснювати в період не частіше ніж один раз на 30 днів.

Важливим є питання, як другий користувач зможе дізнатися, що людина до якого він дзвонить, перейшов на іншого оператора. Так як від цього залежить вартість телефонної розмови, оператором буде відправлена ​​інформація на екрани мобільних телефонів, що дзвонять людей, про те, що вони роблять дзвінок на інший (перенесений) номер.

Завдяки таким нововведенням всі бажаючі змінити оператора можуть здійснити це в короткі терміни, без втрати особистого часу і коштів, оператори мобільного зв'язку України як могли про це потурбувалися.