Українським роботодавцям не вистачає молодих професійних кадрів – працівники масово виїжджають на заробітки за кордон.
Найскладніше доводиться промисловим виробництвам, агросектору, будівельникам і компаніям HoReCa.
Українські компанії не в змозі утримати кадри. Незважаючи на зростаючі з року в рік зарплати, що запускаються компаніями програми нематеріальної мотивації співробітників, ті готові змінити роботу при першій же можливості – достатньо лише поманити трохи більшим окладом. За даними компанії Rabota.ua, в 2018 році плинність кадрів в Україні досягла 20%.
Приємна несподіванка: в Україні почали знижуватись ціни на деякі овочі
Перевірки від газовиків вийшли на новий рівень: українцям розповіли про документ, який треба підписати
Податкова перевіряє українців за кордоном: що вже відомо
Зміни в правилах обміну валюти: заначка може перетворитися на розчарування
Ресторани
Летня нестача кадрів – це звичайна ситуація для рісторанів. Але ще більше проблема ускладнилася після запровадження безвіза, кажуть експерти. Наших людей активно набирають Болгарія, Іспанія, Португалія, Хорватія, Чорногорія. Запрошують в основному кухарів мийників, прибиральниць. Рідше – офіціантів і адміністраторів. До речі, всіх їх набирають ще й закладу в курортних українських містах: Затока, Коблево, Одеса.
Перевізники
Серйозні проблеми існують в українській транспортній галузі. Якщо на початку літа там ще сяк-так справляються з нестачею водіїв, то вже до кінця сезону – ситуація загострюється до критичної точки.
В першу чергу, транспортні компанії вирішують кадрові проблеми за рахунок водіїв. У далекобійники беруть колишніх таксистів і навіть маршрутників. І ті погоджуються, так як водити фуру вважається більш престижно і краще оплачується.
Вантажники
Аналогічні проблеми виникають і в сегменті водіїв навантажувачів або штабелерів (різновид складської техніки). Тут постійно відкрито близько 300 вакансій, говорять експерти. Отримавши необхідний досвід, водії часто їдуть на заробітки в Європу. Сьогодні зарплата водія навантажувача варіюється від 8 000 грн. до 16 000 грн на місяць. Як тільки набираються досвіду, відразу відправляються в Польщу, Чехію та Німеччину.
Будівельники
Не менше проблем з кадрами і у забудовників. Найбільше на об’єктах не вистачає: будівельників, токарів, слюсарів, кранівників, плиточників, зварювальників.
Нагадаємо, українець 15 років гарував у США, а залишився без грошей і даху над головою через те, що його єдина донька привласнила собі всі зароблені батьком кошти.
Як повідомляв раніше Знай.ua, співробітниками Вармінсько-Мазурського відділення прикордонної служби, у північно-східній частині Польщі, ретельно контролюються легальність працевлаштування іноземців.
Також Знай.ua писав про те, що заробітчани у минулому році досить потужно наповнили Україну грошима.