У листопаді 2018 у київському комунальному транспорті в тестовому режимі ввели е-квиток.
Рівно місяць тому пільговиків закликали валідувати Картки киянина для реєстрації поїздок, а з початку лютого користуватися новою автоматизованою системою оплати проїзду можуть і всі інші пасажири.
Однак, як і кожне нововведення, введення єдиного електронного квитка знашло своїх прихильників, а також критику, - пише "Сьогодні".
За словами директора департаменту інформаційно-комунікаційних технологій КМДА Юрія Назарова, всі 1326 одиниць наземного муніципального транспорту вже обладнані валідаторами і бортовими комп'ютерами. Модернізовані і 76 турнікетів в 68 вестибюлях підземки. Розрахуватися за проїзд можна за допомогою нових транспортних карток Kyiv Smart Card, QR-коду на смартфоні або паперового квитка з QR-кодом.
Штрафи від ТЦК зростуть вдвічі: ухилянтів добряче потрусять
Пенсіонерам "навісять" новий фінансовий тягар: ніяких пільг не чекайте
Гороскоп на 21 листопада для всіх знаків Зодіаку: час покінчити з мотлохом у голові та справах настав
В Україні 60-річні більше не зможуть вийти на пенсію: коли та як зміняться вимоги до стажу
Квитки можна придбати в особистому кабінеті киянина на порталі my.kyivcity.gov.ua/eticket, купують їх в терміналах iBox, а smart-карти – за 50 грн на десяти станціях підземки: "Хрещатик", "Театральна", "Майдан Незалежності" , "Академмістечко", "Лісова", "Арсенальна", "Теремки", "Видубичі", "Сирець" і "Почайна". Поповнити картку можна в касах цих станцій, терміналах, в особистому кабінеті (при покупці тут 50 поїздок одна буде коштувати 6,5 грн, а не 8).
Станом на лютий місяць, новою системою вже скористалося понад 11 тисяч пасажирів. А пільгових пасажирів нарахували понад 1,7 млн.
Ті, хто вже випробував систему, відзначили її зручність але і помітили ряд мінусів.
Наприклад, в групі "Транспорт Києва" розповідають про такий випадок.
"Вчора я спостерігала махінації від КПТ. О 18:48 на кінцевій 18-го трамвая в порожній салон заскочив хлопчина і почав валідувати одну за одною кілька Карток киянина. Мені це здалося дивним, і я почала задавати питання, хто він і що робить. Він злякався і нічого не зміг відповісти, крім "ніхто" і "нічого", – пише киянка Валерія.
Інші в групі повідомили, що бачили подібне на різних маршрутах, причому підкреслюють, що хлопець був без форми і посвідчень, але явно знайомий з водіями. Кияни припустили, що таким чином хтось навмисне спотворює статистику по перевезенню пільговиків, щоб підприємство отримало більше грошей з бюджету – як компенсацію за їх проїзд.
Також кияни скаржаться, що не завжди спрацьовує валідатор при зчитування QR-коду.
"Їх радять їхати міняти на вулицю Космічну в ГІОЦ за письмовою заявою. Ось такі "розумні" космічні технології", – обурюються пасажири.
Проблема також в тому, що більшість кондукторів ще не знають, як працює система, тому допомогти пасажирам не завжди можуть.
Деякі навіть звертаються до пасажирів з картами і QR-квитками за роз'ясненнями, а інші просто грублять і вимагають купувати звичайні талони.
Крім того, кондуктори повинні мати пристрої, які перевіряють оплату проїзду. Однак і таких немає, все це створює имало неприємностей та конфліктних ситуацій у транспорті.
Що буде далі
У КМДА нагадують, до кінця жовтня 2019 має закінчитися тестування системи, після чого е-квиток може запрацювати на постійній основі.
Крім цього, кияни отримають ще кілька новинок. Наприклад, для школярів передбачено спеціальні проїзні. Так, дітям, які їздять безкоштовно, видадуть персональну "Картку учня".
За обіцянками столичної влади, продаж е-квитків на всіх станціях метро планують почати вже в березні.
Щодо маршруток, то, за словами представників КМДА, валідатори можуть в них з'явитися після завершення тестування е-квитка в муніципальному транспорті.
Нагадаємо, у Харкові авктивісти влаштували акцію протесту в метро проти підняття ціни за проїзд. Раніше разова похздка коштувала 5 грн. Тепер вартість у підземці, як і в столичній - 8 грн.
Як повідомляв портал Знай.ua, київський кондуктор та водій автобуса вразили українців дуже людяним вчинком.
Також Знай.ua писав про те, що українців розлютила історія в одній зі львіських маршруток.
Дивіться: е-квиток в Україні. Як працює та у чому переваги