При будівництві або ремонті доріг в Україні відходи з теплоелектростанцій можуть замінити пісок і щебінь. Принаймні на це сподівається автодор, оскільки ремонт з використанням золошлаків в рази дешевший.

Про це пише "Автовод".

В Україні готуються почати будівництво автодоріг з використанням золошлаків. Це те, що залишається на теплоелектростанціях після згорання вугілля. При будівництві або ремонті доріг ці відходи можуть замінити пісок і щебінь. Так буде дешевше десь на третину, кажуть автори новації, а матеріал – міцніше.

Втім проект лише на стадії розробки.

Популярні новини зараз

Змії пішли в атаку на українців: як запобігти укусам і чи існує ефективний антидот

У Києві помітили величезну чергу до лікарні: що сталося

ВПО запропонують розпочати життя з чистого аркуша: як це зробити

Чому в СРСР будували 5- та 9-поверхівки - ви навіть не здогадуєтеся, у чому "секрет"

Показати ще

"Ми зараз відпрацьовуємо з профільними інститутами "Укравтодору" відповідну пропозицію. Ми знаємо, що таку технологію використовують в ряді європейських країн. Нам важливо дотримання просто екологічних норм. Є й інші вимоги до міцності, жорсткості", - говорить Володимир Омелян, міністр інфраструктури.

Чи вийде якісна і міцна дорога – перевіряли в науково-дослідному інституті.

ремонт дороги

Спеціалсти зробили перші висновки: золошлакові дороги не будуть поступатися звичайним.

Це далеко не новинка, наприклад, в Європі використовують подібні технології. І там відзначають, що такі дороги більш стійкі до руйнувань.

На українських ТЕС лежать сотні мільйонів тонн попелу. Частину своїх відходів спалювання вугілля ДТЕК утилізує, але поки для виробництва цементу та бетону.

відходи, попіл

"Щорічно в Україні виробляється близько шести мільйонів тонн золошлаків. Рівень утилізації золошлаків – досить низький. Він коливається від 1,5%, за окремим станціям може доходити до 43%. В Європі цей показник перевищує 90%. Весь цивілізований світ дивиться на золошлаки не як на відходи, на відміну від України, а як на серйозну сировинну базу для інших галузей економіки", – каже Ірина Вербицька, керівник напрямку екологічної безпеки ДТЕК.

У Сполучених Штатах та Китаї вже кілька десятиліть будують автошляхи з використанням золошлаків.

Вирішити екологічну проблему і проблеми доріг в Україні можуть спільно влади, енергетичні компанії та будівельники доріг, кажуть експерти. Достатньо домовитися, що будуємо в Україні дороги з попелом, а природні матеріали зберігаємо.

Нагадаємо, Омелян пояснив, чому дороги не ремонтують.

Як повідомляв портал Знай.ua, громадянам показали реальний стан транспорту в Україні.

Також Знай.ua писав про те, що українцям показали найгіршу дорогу.

Дивіться: Ремонт доріг по-українськи