Держпродспоживслужба нарешті займеться перевірками харчового бізнесу і суміжних галузей в Україні.

Про це пише UBR.

Бали

Перевірки для харчового бізнесу влаштують з метою попередити потенційну загрозу для здоров'я та життя населення.

Так звані бали ризикованості нараховуються за окремі порушення, наявність скарг населення і т.д.

Популярні новини зараз

Віддавати по 10% від пенсії не доведеться: "Київстар" порадував стареньких бюджетним тарифом

Розписуватися буде не потрібно: коли повістка вважатиметься врученою

Німеччина вводить суворі обмеження: як це вплине на українців

Валютний ринок чекають важливі зміни: як можна буде здати чи купити долари

Показати ще

Наприклад:

  • за поставки питної води понад 100 тис. осіб — 41 бал,
  • від 20 тис. до 100 тис. осіб — 21 бал,
  • до 20 тис. осіб — 10 балів,
  • за обслуговування навчальних закладів 41 бал,
  • дитячих санаторіїв — 41 бал,
  • дорослих санаторіїв — 10 балів,
  • за обслуговування громадського харчування — 10 балів,
  • салонів і спортзалів — 5 балів,
  • торгових точок — 5 балів,
  • за випадки кишкових інфекцій та смерті людини — 20 балів,
  • порушення санітарного законодавства — 15 балів,
  • неповне виправлення порушень — 6 балів,
  • наявність обгрунтованих скарг населення — 5 балів і т. д.

Перевірки

Після визначення ступеня небезпеки за балами, з перевірками навідуватимуться раз у два, три та п'ять років, в залежності від результатів попереднього висновку.

"Подібних критеріїв від відомства для перевірок бізнесу раніше не було, вони розроблені, щоб визначити періодичність планових перевірок. Як це визначають, наприклад, критерії ризиковості платників податків при перевірках ГФС. Тепер правила стають прозорими — всім стає зрозуміло, коли і чому прийдуть з перевіркою. Тому ні про який тиск на бізнес не може йти і мови", —розповів директор Української асоціації постачальників торговельних мереж Олексій Дорошенко.

Неефективно

До подібних перевірок відносяться власники закладів харчування, мовляв, як за такими критеріями можна об'єктивно оцінити таку спеціфічну сферу.

"Не розумію, як можна контролювати ризики за допомогою планових перевірок — ризики або є, або їх немає. І в сфері громадського харчування ризики потрібно постійно контролювати. А так не виграє, ані споживач, ані виробник. Дійсно повинні бути штрафи за порушення у сфері торгівлі горілкою, м'ясом, рибою, продуктами, що швидко псуються. Але ситуацію в цілому це не виправить. На ринку повинні працювати стандарти, щоб зіпсута продукція просто не потрапила на ринок", — завірив UBR.ua голова Асоціації власників малого та середнього бізнесу Руслан Соболь.

Голова Спілки захисту підприємців Сергій Доротич додає, що в країні з неефективною судовою системою будь-які благі починання потонуть у бездіяльності.

"Без функціонування захисту прав споживачів введення будь-яких стандартів, критеріїв і систем неефективно. Неефективна судова система. Госпотребслужба начебто і багато перевіряє, але реакції на ринку на її дії немає ніякої. Споживач поскаржився на проблему, за його скаргою проведена перевірка, але про результати ніхто не звітує. Інспектор просто зайшов на підприємство, отримав хабар і на цьому все закінчується.

Будуть обходити

Експерти у свою чергу говорять про те, що підприємці знайдуть схеми, як уникати подібних перевірок. Так, під одним брендом, наприклад поставки води, можуть працювати десятки компаній. Тому комісія може перевірити лише частину з них.

Критерії ризиковості виявляються безсилі і у разі потрапляння на ринок фальсифікату, коли підпільні цехи випускають продукцію з липовим сертифікатами, "запозиченим" у чесних підприємств, які їх видали на свою продукцію. Потім ці сертифікати підкладаються під фальсифікат, що реалізується на ринку. Тому в ефективність таких перевірок ніхто не вірить.

Втім усі норми та принцип перевірки харчового бізнесу спирається на досвід європейських країн. Але їх потрібно адаптувати до наших реалій. Наприклад, частіше повинні проводитися перевірки на підприємствах, де переробляють м'ясо, рибу і т.ін.

Нагадаємо, українцям розповіли, що насправді наливають виробники соняшникової олії у пляшки.

Як повідомляв портал Знай.ua, громадянам пояснили, чому зимова погода може перетворити звичайні продукти на розкіш.

Також Знай.ua писав про те, що лікар Комаровський розповів, як за допомогою доступних продуктів зміцнити імунітет взимку.

Дивіться: Які продукти вбивають нас щодня