Разом з реформуванням системи електропостачання в Україні новим законодавством передбачена відповідальність надавачів послуг з розподілу та постачання електроенергії за неналежну якість цих послуг, пише 24.

Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг, прописала Порядок, за яким споживач може розраховувати на захист своїх інтересів у випадку порушень якісного надання послуг з електропостачання.

Контролювати стандарти самостійно для споживача досить складно – необхідно мати відповідні вимірювальні спецприлади і вміти ними користуватися. Але невідповідну роботу електромережі видно і неозброєним оком – коли дуже тьмяно світять лампочки чи коли, наприклад, виходять з ладу електроприлади. Споживач має право звернутися з відповідною заявою до свого ОСР (оператора системи розподілу) або електропостачальника і повідомити його про невідповідність стандартам. Також відтепер передбачена відповідальність за невчасне підключення до електромереж.

Популярні новини зараз

Пенсія зросте майже на 1000 грн: хто може сподіватися на підвищення

Перевірки від газовиків вийшли на новий рівень: українцям розповіли про документ, який треба підписати

Розмір виплат зміниться: що чекає на пенсіонерів у 2025 році

Українцям виплатять по 4 500 гривень: кому пощастить отримати допомогу

Показати ще

Тарифи на світло

Згідно з постановою НКРЕ відповідальна організація повинна зреагувати і у випадку, якщо дійсно надані неякісні послуги споживачеві, – компенсувати ці витрати.

Нагадаємо, з 2019 року згідно з законом про електричну енергію монопольні обленерго розділились на операторів системи розподілу та постачальників електроенергії.

Як це працюватиме

  • Підставами для надання компенсації є порушення стандартів постачання електроенергії, зокрема строків чи якості її постачання, а також порушення термінів відповіді на письмові звернення.
  • Максимальний розмір компенсації для побутових споживачів становитиме 200 гривень, а для непобутових (підприємств) — від 200 гривень до 600 гривень.
  • Компенсацію надаватимуть у вигляді "знижки" у платіжці за електроенергію у строк до 75 днів з дня, коли сталося порушення умов постачання електроенергії.
  • Компанія-постачальник сама визначає, яким споживачам вона має надати компенсацію, і повідомляє про це споживача у платіжці або офіційним листом. Якщо протягом встановленого терміну компенсація не надана, її розмір збільшується.

Нагадаємо, з 1 січня 2019 стартувала монетизація субсидій. українцям пояснили, як їм отримати кошти та хто має першочергове право.

Як повідомляв раніше Знай.ua, на скільки зросла вартість компослуг у новому році для населення та різних організацій.

Також Знай.ua писав, що у 2018 році значним ударом по сімейному бюджету укранців стало здорожчання газу.