В Україні стартував оновлений закон про розмитнення авто і перші власники вже отримали на свої машини українські номери. Однак не все так просто. Імпортери переконані, що митники неправильно оцінюють вартість транспортних засобів.
Про це пише "Автовод".
За машину українцям тепер доведеться заплатити більше, не дивлячись не те, що Верховна Рада зменшила акциз та навіть ввела пільговий період, коли це обійдеться вдвічі дешевше.
На митниці треба відрахувати половину вартості машини в бюджет. Якщо купив автомобіль за 3000 євро, митники можуть вирішити, що вона насправді коштує дорожче. Наприклад, 4500 євро. З цієї суми і будуть розраховуватися податки.
Гороскоп на п'ятницю 22 листопада для всіх знаків Зодіаку: день для змін та простих радостей
"Бусифікацію" обіцяють викорінити: ТЦК застосують новий підхід до мобілізації
Українцям виплатять по 4 500 гривень: кому пощастить отримати допомогу
Долари з "заначки" можуть розчарувати: почали діяти нові правила обміну валюти
Вся справа в каталозі Шваке (Schwacke), кажуть у Фіскальній службі. Митниця обзавелася електронними каталогами якраз напередодні вступу в дію знижених акцизів. Це каталог – найбільший збірник, де вказані середні ціни на вживані авто в Європі. Однак імпортери вважають, що митники беруть цифри "зі стелі".
На митниці не вірять
Нещодавно на митниці стався інцидент – автоімпортери відмовилися розмитнювати свої машини. Митники не повірили цифрам у документах на авто і виставили свої. Вони відкрили каталог Шваке і побачили, що ціна таких машин повинна бути вище. Саме за ціною з каталогу і зажадали заплатити податки.
Автоімпортери ж переконані, що цифри просто взяли "зі стелі".
"Зараз при визначенні митної вартості автомобіля порушується Митний кодекс і це формування ціни відбувається повністю незаконно. Навіть щодо того ж Шваке. Людям роблять колосальні нарахування просто "від ліхтаря", просто тому, що хтось так вирішив і собі захотів наповнювати бюджет, грабуючи людей. Ніде і ніхто не оцінює автомобіль з пробігом 250 тис. км, з фактичними ушкодженнями, за ціною як автомобіль з нормативним пробігом в 50 тис. км з якогось автосалону", – впевнений автоімпортер Віталій Скрипка.
У ДФС повідомили, що так вони намагаються уникнути обману з боку імпортера, який міг заявляти вартість авто нижче, ніж є насправді. Таку систему запустили кілька тижнів тому. Якщо сума, заявлена власником, відрізняється від тієї, то в каталозі, то на митниці просять "доплатити".
Цією оцінкою транспортних засобів користуються ще з 2003 року.
Таким чином, на митниці не будуть враховувати вартість за документами власника, українцям слід бути готовими викласти більше.
"Ввіз Renault вартістю 3 тисячі євро з Польщі. За попередньою декларації все пройшло нормально, проблем не було. А днями вручили оцінку за каталогом Швака - вже 4,2 тисячі євро. Доплата за платежами майже 17 тисяч гривень", - розповів водій Євген.
Як працює калькутор при розрахунку податків?
При розмитненні автомобіля треба заплатити три основних збору в бюджет.
Ввізне мито. Вона складає 10% від вартості автомобіля, а для машини з ЄС – 5-7,3%.
Акцизний збір. Його ставка залежить від типу та об'єму двигуна, палива, яким він заправляється, і віку.
Нагадаємо, українцям показали, як розрахувати вартість розмитнення авто з Європи.
Як повідомляв раніше Знай.ua, на українських дорогах запрацює європейська система зменшення швидкості.
Також Знай.ua писав, що автохами заблокували рух та не пропустили пожежників.
Дивіться: Дикі протести на митниці