Нові зернологістичні проекти «Укрзалізниці» дозволили збільшити обсяги перевезень сільгосппродукції на 21%. Нарощення приватного парку зерновозів стає нерентабельним в першу чергу для агровиробників. Про це в інтерв’ю виданню Latifundist розповів директор з розвитку бізнесу «Укрзалізниці» Андрій Рязанцев.
«Сьогодні ми перебуваємо в умовах обмеженого тягового ресурсу і незмінної пропускної спроможності залізничних шляхів, особливо в припортових зонах. Якщо такими темпами будемо продовжувати збільшувати парк, особливо зерновози, то рано чи пізно у нас перший наздожене останнього. Насправді, сьогодні не вагони, і вже навіть не локомотиви є основним питанням збільшення обсягів перевезень. Після переходу на графікові маршрути ми значно меншою кількістю парку зерновозів можемо обслуговувати і вивозити», – коментує Андрій Рязанцев, директор з розвитку бізнесу «Укрзалізниці».
Про те, що «Укрзалізниця» налагодила ефективну систему зернових перевезень, найбільш переконливо свідчать результати перших п’яти місяців 2019-2020 маркетингового року. За цей час було перевезено понад 17 млн т зернових та олійних культур, що на 21% більше за минулорічні показники того ж періоду. Тільки в жовтні-листопаді експорт досяг рівня близько 6,5 млн т. Враховуючи такі темпи, вагони «Укрзалізниці» зможуть перевезти 60 млн т експортної сільгосппродукції всього за 9 місяців.
Забезпечити такі обсяги вдалося завдяки декільком нововведенням у роботі «УЗ». Зокрема, це нитки графіка, запроваджені в травні 2019 року, які дозволили вдвічі прискорити транспортування зерна в порти та значно збільшити обсяги перевезень.
За словами Андрія Рязанцева, слабка ланка залізничних перевезень перестала бути слабкою - і тепер приватні парки рухомого складу втратили свою актуальність. Більш доцільним сьогодні є спрямування інвестицій в розширення портових потужностей та будівництво нових маршрутних елеваторів.