2 лютого 2021 року успішно пройшов Міжнародний онлайн-форум з політичного менеджменту. Організував його Інститут Демократії та Розвитку «PolitA» спільно з Міжнародною асоціацією професіоналів у сфері «Government affairs» (IGAPA), «SIC Group International» та Казахською ОЮО «Асоціація зі зв’язків бізнесу та держави».
Головним ініціатором проведення форуму виступила відома українська політтехнологиня Катерина Одарченко. Голова політичної партії «Національна платформа», створеної в 2019 році.
З’їзд партії «Національна платформа» (8 вересня,2020 рік)
Коли скасують графіки відключення світла: хто та як формував черги
Пенсіонерам "навісять" новий фінансовий тягар: ніяких пільг не чекайте
Штрафи за дрова: українцям підказали, як уникнути покарання за деревину на своєму подвір'ї
Не наплутайте з показниками лічильників цього місяця: Нафтогаз звернувся до українців
Спеціаліст з питань «Government relations» та політичних комунікацій. Автор українського бестселлеру «Гра у вибори». Партнер «SIC Group International», член Міжнародної асоціації спеціалістів з «Government Affairs» (IGAPA). Президент Інституту Демократії і Розвитку «PolitA». Президент Української асоціації професіоналів у сферах GR та лобіювання (UAGRPL).
Міжнародний форум зібрав активних депутатів Європейського парламенту та найкращих представників різних сфер політичного консалтингу США, Великої Британії, Литви, Бельгії, Греції, Нігерії, Ізраїлю, України, Індії, Казахстану. Організаторам заходу вдалося об’єднати найпрогресивніші ідеї політичного менеджменту, що ще раз підтвердило актуальність даної сфери в сучасному світі. Європейські, азійські, американські та африканські спеціалісти обговорили наступні питання:
1. Вибори в США - погляд політичних консультантів: нові перспективи і підводні камені роботи.
⁃ сенс та труднощі роботи політичних консультантів;
⁃ успішні стратегії;
⁃ особливості виборів США 2020 року.
2. Особливості проведення політичних кампаній по всьому світу під час пандемії:
⁃ вплив пандемії на зміну політичних комунікацій COVID-2019;
⁃ найкращі політичні кампанії та бізнес-стратегії в різних країнах під час пандемії COVID-2019.
3. Тактики та успішне застосування інструментів у бізнес-комунікаціях:
⁃ найбільш ефективні інструменти бізнес-комунікацій;
⁃ кейси конкретних компаній.
4. Цифровий нахил в сучасних комунікаціях:
⁃ ефективність цифрових інструментів в сучасних умовах бізнесу та політичних кампаніях;
⁃ вплив цифрових технологій на зміну комунікацій;
⁃ приклади успішних цифрових кампаній.
Панелістами Міжнародного онлайн-форуму з політичного менеджменту виступили:
Катерина Одарченко - спеціаліст, що практикується в області політичних комунікацій і проектів. Має практичний досвід реалізації аполітичних кампаній і проектів, партійних проектів. Організатор проектів політичної комунікації в Європейському Союзі і США. Розвиває теми лобіювання та GR як правильних методів комунікації бізнесу і влади.
На прикладі діяльності політичної сили «Національна платформа» було показано проєвропейські та проамериканські настрої в Україні. Політичні консультанти з Бельгії, Великої Британії, Греції погодилися із важливістю популяризації чіткої національної ідеї та втіленні інвестиційно-інноваційної моделі економіки у країнах Східної Європи задля їх швидкого розвитку.
Нагадаємо, що Катерина Одарченко має практичний досвід реалізації політичних кампаній і проектів, партійних проектів. Організатор проектів політичної комунікації в Європейському Союзі і США. Розвиває теми лобіювання та GR як правильних методів комунікації бізнесу і влади.
Аяжан Утеуова – керівниця казахської консалтингової компанії «Personal Project», представниця ОЮО «Асоціація зі зв'язків бізнесу і держави». У серпні - жовтні 2020 року очолювала проектні команди по організації і проведенню передвиборчих кампаній для п’яти кандидатів в період проведення Праймеріз (внутрішньопартійних виборів) партії «Nur Otan» в місті Нур-Султан.
Як провідниця розвитку політичного менеджменту в Казахстані, пані Утеуова поділилася на форумі особливостями роботи в середньоазійських партійних структурах. Зокрема, поділилася досвідом роботи як:
- членкиня передвиборчого штабу Назарбаєва Н.А. в Нур-Султані на виборах Президента Республіки Казахстан;
- керівниця десяти штабів кандидатів НДП «Нур Отан» на виборах в Маслихат Астани.
Важливо додати, що ОЮО «Асоціація зі зв'язків бізнесу і держави» - це некомерційне об'єднання організацій і компаній Казахстану, стратегічними цілями якого є:
1. Прогресивний розвиток «Міжнародної Асоціації бізнес - лобістів» (МАБЛ).
2. Надання послуг сфери лобізму та GR у Казахстані, Узбекистані, Росії та інших пострадянських країнах.
Місії Асоціації:
1. Лобіювання інтересів партнерів Асоціації в місті Нур-Султан.
2. Організація ефективної діяльності казахської спільноти лобістів.
3. Надання консультативно - практичної допомоги бізнесу.
4. Підвищення професійного та освітнього рівня підприємців.
5. Проведення конференцій, бізнес-форумів, семінарів і тренінгів для партнерів на постійній основі.
Натан Гілл - британський політик; з 2014 по січень 2020 року був членом Європейського парламенту (MEP) від Уельсу. З 2016 по 2017 рік був незалежним членом Національної асамблеї Уельсу. До 6 грудня 2018 року виконував обов'язки депутата Європарламенту від британської політичної парії «Independence Party» (UKIP). У 2019 був переобраний депутатом Європарламенту в Уельсі на виборах до Європейського парламенту.
Під час виступу на третій панелі Натан Гілл закцентував увагу слухачів на особливостях політичних комунікацій ХХІ ст., основним інструментом яких є: digital-інструменти, масштабні інформаційні кампанії в соціальних мережах.
«Саме за цим - майбутнє. Майбутнє, яке будується вже сьогодні. Так, у політиці. Варто лише пам’ятати, що кожен із нас може приєднатися до цього складного процесу. Навіть у соціальних мережах. Варто лише навчитися правильно користуватися ресурсами ХХІ ст.» - зазначив Натан Гілл.
Олудаміларе Адесола - досвідчений нігерійський політичний експерт. Також є професійним економістом з ключовими знаннями в області африканської політики, корпоративних досліджень та аналізу.
У своєму виступі міс Адесола закцентувала увагу на спорідненості політичних тенденцій Нігерії та пострадянських країн.
На думка нігерійського експерта, такі держави повинні починати свій розвиток саме в економічній сфері. Це стане можливе лише при реалізації наступних ідей:
«Зменшення податкового тиску, активна підтримка малого та середнього бізнесу, боротьба з олігархічними та корупційними традиціями – саме в цьому напрямку повинні рухатися держави, що прагнуть на практиці реалізувати проєвропейські ідеї» - зазначила міс Адесола.
Віджай Рао
Віджай Рао - представник "Rajneethi Political Management". Це одна з найбільших індійських та азіатських компаній з політичного консалтингу, яка спеціалізується на комунікаціях, стратегіях, управлінні кампаніями, медіа-стратегіями в цифрових і соціальних мережах, опитуваннях.
Пан Рао презентував розгляд особливостей проведення місцевих виборів в Індії 2021 року. Важливо відмітити, що вони будуть проводитися в розпал пандемії COVID-2019. Особливістю виборчої кампанії є те, що в кожному регіоні країни політичні настрої громадян кардинально відрізняються.
«Головне в Індії – грамотне проведення політтехнологій. Серед них варто звертати на стратегічні комунікації, керування цифровими політичними медіа і стратегіями розміщення контенту, регулярне спілкування з електоратом» - зазначив індійський експерт.
Підтвердив тезу Натана Гіла Василіс Бокос – грецький адвокат по блокчейну і політичний консультант, засновник юридичної компанії «Vassilis Bokos Attorneys & Assosiates». З 2004 по 2012 рік працював радником Ангелоса Манолакіса в Парламенті Греції. З 2015 року працює політичним консультантом в Парламенті Греції і Європейському парламенті.
Пан Бокос на панелі №4 «Застосування електронних інструментів в» обґрунтував важливість Digital-інструментів і в політичних кампаніях:
«З кожним роком дедалі більший вплив має саме Інтернет-мережа. Я б порадив політикам чим раніше звернути увагу на цю нішу: заволодівши нею, зрозумівши її алгоритми, політики зможуть успішно проводити кампанії. Без листівок та агітацій: лише влучні меседжі. Саме за Digital-інструментами - майбутнє політики».
Пояснив важливість Інтернет-мережі та електронних додатків Патрік Гелен - експерт з міжнародних справ і електронних політичних компаніях. Досвідчений делегат з підтвердженою історією роботи в сфері юридичних послуг.
З 2013 року працював судовим виконавцем в Брюссельському судовому окрузі і з 2017 року працює в партнерстві з бельгійської юридичною компанією «Modero International». Міжнародний радник президента UIHJ (Міжнародного об'єднання співробітників судових органів, експерт з міжнародних справ.
Як спеціаліст у сфері digital та політики, пан Гелен презентував власний проект «Logion», що якнайкраще показує цифровий нахил в сучасних бізнесових та політичних комунікаціях. Це унікальний електронний продукт, створений для використання в політичній та юридичній сферах. Як децентралізована мережа, завдяки валідаторському захисту, дозволяє зберігати в закритій мережі документи. Варто додати, що «Logion» є довгостроковим проектом, так як уже підтримується відповідно з технологіями блок-панелі третього покоління.
Ерланд Пайсон - бельгійський політик, помічник депутата Європарламенту, успішний юрист. З 2006 по 2009 рік він також обирався міським радником міста Кукельберг (Бельгія). З 2019 року працює APA - консультантом депутата Європарламенту Герольфа Аннеманса.
Ерланд Пайсон пояснив особливості проведення політичних кампаній під час пандемії COVID-2019 саме через призму бельгійського досвіду. Містер Пайсон зазначив:
«2020 рік навчив європейських політиків новим виборчим технологіям: взаємодіяти з електоратом не просто через екран телевізорів. Пандемія показала, наскільки важливим є живе спілкування з людьми. Коли воно ж неможливе, варто застосовувати соціальні мережі. Через призму європейського досвіду стає зрозумілим ефективність методів онлайн-агітації».
Ненсі Бокскор - президентка компанії «The Nancy Bocskor» (мета - захист прав жінок в політиці та суспільному житті). Директор «Центру жінок в політиці» Техаського жіночого університету (Дентон, штат Техас).
У 2016 році вона була обрана Вашингтонської академією політичних мистецтв і наук як одна з «12 кращих жінок, які змінюють обличчя політичних комунікацій в Америці». Переможниця американської премії «Ментор року-2020» от PLEN (Мережа з державного керівництва).
Лауреат Премії видатних випускників Університету Оттербейн в Вестервілль, штат Огайо, у 2010 році за «її пристрасть впливати на зміни в національному і міжнародному спільнотах, навчання і консультації з політичними лідерами країни та світу, а також прагнення навчати інших, особливо жінок, по всьому світу".
Темою виступу пані Бокскор стало «Лідерство в державній службі та політиці». «Менторка року» звернула увагу на цікаву тенденцію в державному управлінні країн Європи: у державах, де при владі більше жінок, швидше та активніше розвивається як внутрішня, так і зовнішня політика. Варто лише звернути увагу на президенток Естонії, Литви із посткомуністичним минулим. Ненсі Бокскор вважає, що схоже майбутнє чекає й Україну:
«Майбутнє міжнародної політики – у руках жінок. За ними – успіх, стійкість, прогресивність держав. Переконана, що майбутнім лідером … українського політикуму буде жінка».
Егон Чолакян – легендарний американський лобіст адміністрації Рейгана.
Пан Чолакян висловив дуже цікаву думку стосовно FARA (Закону з реєстрації іноземних агентів) у світі політичного менеджменту. Відомий лобіст зазначив на важливості застосування «Foreign Agents Registrations Act» у європейських країнах, а надто державах із комуністичним минулим, що працюють над виходом політики на новий рівень – проамериканський. Егон Чолакян пояснив особливість застосування Закону з реєстрації іноземних агентів:
«Ви запитаєте мене, чому використовувати FARA із більш ніж 80-річною історією? Усе дуже просто: «Foreign Agents Registrations Act» полегшує співпрацю уряду (у першу чергу, Американського) з іноземними агентами та документує її. Я переконаний, що це ніщо інше, як реальна можливість інших держав для політичного росту».
Катерина Одарченко логічно підсумувала результати Міжнародного форуму:
«Політичний менеджмент – сфера динамічна, яка постійно потребує розвитку та втілення все нових і нових технологій. Одним із методів покращення нашої з Вами, колеги, професійної сфери є обмін досвідом. Це і є метою створення міжнародних конференцій якомога частіше!»
Додаткова інформація:
Міжнародна асоціація фахівців зі зв'язків з державними органами (IGAPA) організовувала безліч заходів раніше. Серед них – робочі візити, конференції, форуми, у яких брали участь як члени Асоціації, так і європейські депутати, політичні технологи та аналітики.
Приміром, 11 жовтня 2018 року було проведено Четвертий Міжнародний GR Форум у «Press Club Brussels Europe» (Брюссель, Бельгія). Даний захід є одним з найбільших у Східній Європі, що об’єднує політиків та професіоналів, які практикуються у сфері «Government Relations», «Public Affairs», «Lobbying» та «Advocacy».
У Форумі брали участь представники міжнародних та регіональних компаній, профільних асоціацій та професійних об’єднань, депутати Європейського парламенту, політичні експерти та політологи.
Міжнародна асоціація фахівців зі зв'язків з державними органами (IGAPA) вважає, що лобіювання відіграє важливу і позитивну роль в демократичному процесі. Асоціація заохочує і допомагає підтримувати високий рівень професійної та етичної поведінки в усіх відношеннях з державою, допомагає членам бути більш ефективними в представництві та посилює роль уряду і цивілізованого політичного спілкування.