Третій фестиваль «Київський тиждень критики» пройде у кінотеатрі «Жовтень» з 24 по 30 жовтня 2019. На відкритті фестивалю відбудеться церемонія нагородження щорічної національної премії кінокритиків «Кіноколо».
Премія присуджується у номінаціях за найкращі повнометражний ігровий фільм, короткометражний ігровий фільм, документальний фільм, відкриття року, режисера, акторку та актора.
Цього року критики вперше назвуть призера у категорії «найкращий анімаційний фільм».
Лідерами за кількістю номінацій стали драма «Додому» Нарімана Алієва (6 номінацій), комедія «Мої думки тихі» Антоніо Лукіча (5 номінацій) та воєнна драма «U311 "Черкаси"» Тимура Ященка (4 номінації).
Премія кінокритиків України КІНОКОЛО заснована у 2018 році – вона визначає досягнення українського кінематографа та діячів кіноіндустрії за останній рік від імені спільноти кінокритиків України.
До комітету «Кінокола» входять кінокритики та кінознавці, які є членами ФІПРЕССІ; українські кінокритики, чиї рецензії та критичні матеріали виходять в друкованій пресі, онлайн-медіа, на радіо або телебаченні; журналісти, які видають аналітичні матеріали про українське кіно в ЗМІ. На премію номінувалися стрічки українського виробництва, які були вперше показані в Україні в період з 1 жовтня 2018 року по 30 вересня 2019 року включно, а саме мали кінотеатральний прокат на території України або були показані вперше на українському кінофестивалі.

Список номінантів:

Найкращий повнометражний ігровий фільм
«Додому», реж. Наріман Алієв, прод. Володимир Яценко
«Дике поле», реж. Ярослав Лодигін, прод. Володимир Яценко, Міклош Гімнеш
«U311 "Черкаси"», реж. Тимур Ященко, прод. Марта Лотиш, Ірина Клименко
«Мої думки тихі», реж. Антоніо Лукіч, прод. Алла Бєлая, Дмитро Суханов
Найкращий короткометражний ігровий фільм
«Знебарвлена», реж. Марина Степанська, прод. Дар‘я Бассель
«Анна», реж. Декель Беренсон, прод. Мерлін Мертон, Ольга Безхмельниціна, Віталій Шереметьєв
«Різдвяні історії», реж. Філіп Сотниченко, прод. Валерія Сочивець
«У нашій синагозі», реж. Іван Орленко, прод. Олена Єршова, Яна Краль
Найкращий документальний фільм
«Божественні», реж. та прод. Роман Бордун
«Співає Івано-Франківськтеплокомуненерго», реж. Надія Парфан, прод. Ілля Гладштейн
«Тато – мамин брат», реж. Вадим Ільков, прод. Валентин Васянович, Ія Мислицька, Дар‘я Бассель
«Панорама», реж. Юрій Шилов, прод. Геннадій Кофман, Ольга Безхмельниціна, Мирослав Дембінський
Найкращий анімаційний фільм
«Кохання», реж. Микита Лиськов, прод. Андрій Границя
«Пуповина», реж. Олександр Бубнов, прод. Віталій Хало
«Поки не стане чорним», реж. Анастасія Фалілеєва
«Лісова пісня», реж. Андрій Науменко
Відкриття року
«Додому», реж. Наріман Алієв, прод. Володимир Яценко
«Дике поле», реж. Ярослав Лодигін, прод. Володимир Яценко, Міклош Гімнеш
«Мої думки тихі», реж. Антоніо Лукіч, прод. Алла Бєлая, Дмитро Суханов
«Співає Івано-Франківськтеплокомуненерго», реж. Надія Парфан, прод. Ілля Гладштейн
«U311 "Черкаси"», реж. Тимур Ященко, прод. Марта Лотиш, Ірина Клименко
Найкращий режисер
Вадим Ільков, фільм «Тато – мамин брат»
Наріман Алієв, фільм «Додому»
Тимур Ященко, фільм « U311 "Черкаси"»
Антоніо Лукіч, фільм «Мої думки тихі»
Найкращий актор
Ахтем Сеітаблаєв, фільм «Додому»
Євген Ламах, фільм « U311 "Черкаси"»
Андрій Лідаговський, фільм «Мої думки тихі»
Ремзі Білялов, фільм «Додому»
Найкраща акторка
Дар’я Полуніна, фільм «Знебарвлена»
Дар’я Баріхашвілі, фільм «Додому»
Руслана Хазіпова, фільм «Дике поле»
Ірма Вітовська, фільм «Мої думки тихі»

«Київський тиждень критики» – це міжнародний кінофестиваль, створений з метою ознайомлення глядачів із найкращими новими фільмами, обраними професійними українськими кінокритиками. До програми фестивалю входять фільми з лайн-апів головних світових кінофестивалів цього року, а також стрічки, що мали значний вплив на історію кінематографа. У 2019 році фестиваль проходитиме втретє – з 24 по 30 жовтня, у кінотеатрі «Жовтень».

Організаторами кінопремії виступають Спілка кінокритиків України, Асоціація «Сприяння розвитку кінематографа в Україні — дивись українське!» та компанія «Артхаус Трафік»за підтримки Державного агентства України з питань кіно.
Також фестиваль «Київський тиждень критики» оголосив тему ретроспективної програми цього року. Гості фестивалю зможуть оцінити на великому екрані культову класику епохи Нового Голлівуду – фільми Френсіса Форда Копполи, Мартіна Скорсезе і Джорджа Лукаса.

Новий Голівуд, названий останнім «золотим віком» американського кіно, виник наприкінці 1960-х на тлі кризи студійної системи, яка роками спрямовувала американську кіноіндустрію. Його обличчями стали майбутні класики – молоді Френсіс Форд Коппола, Мартін Скорсезе, Джордж Лукас, Терренс Малік, Денніс Гоппер. Критика системи і незалежний дух принесли режисерам популярність за межами США – їхні фільми нагороджувалися «Золотою пальмовою гілкою» Каннського кінофестивалю і задавали тон світовому кіно.
«Апокаліпсис сьогодні» – епічний фільм про війну у В'єтнамі, натхненний повістю Джозефа Конрада «Серце темряви». Фільм ледь не коштував Френсісу Форду Копполі кар'єри – але увійшов в історію як видатний зразок кіно. Удостоєний «Золотої пальмової гілки» Каннського кінофестивалю, він до цього дня утримує позицію у верхніх рядках рейтингів найкращих фільмів усіх часів. У рамках «Київського тижня критики» «Апокаліпсис сьогодні» буде показаний у безпрецедентній для України якості – в реставрованій копії.
Інший лауреат «Золотої пальмової гілки» – «Таксист» Мартіна Скорсезе, названий кінокритиком Роджером Ебертом одним із найбільш сильних фільмів в історії кінематографа. Головний герой стрічки, ветеран війни у В'єтнамі, таксист Тревіс Бікл у виконанні Роберта Де Ніро став натхненням для цілих поколінь антигероїв.
Жанр горрора у ретроспективній програмі представить «Керрі» Браяна де Пальми, екранізація однойменного дебютного роману Стівена Кінга. Історія школярки, яка виявляє у себе здатності до телекінезу, стала одним із найбільш впливових горрорів в історії жанру, а Сіссі Спейсек, облита кров'ю – одним із найяскравіших образів в історії кіно.
Програма «Новий Голлівуд» пропонує глядачам знайомство із творчістю Джорджа Лукаса до феноменального успіху його космічної саги «Зоряні війни». На фестивалі покажуть перший фільм студії LucasFilm – молодіжну комедію «Американські графіті», що досліджує американських підлітків на порозі дорослого життя. Свого часу стрічка була удостоєна п'яти номінацій на премію «Оскар» і премії «Золотий глобус» у категорії «Найкраща комедія або мюзикл».
Стрічка, яка стояла біля витоків не тільки Нового Голлівуду, але і жанру роуд-муві – «Безтурботний їздець» Денніса Гоппера, удостоєна премії за найкращий дебют на Каннському кінофестивалі. Його головні герої – волелюбні нонконформісти у виконанні самого Гоппера, Пітера Фонди і Джека Ніколсона, – стали іконами контркультури і втіленням протесту проти істеблішменту.
«Довге прощання» – одна з ранніх робіт класика американського кіно Роберта Олтмена, єдиного в США володаря головних нагород фестивалів великої трійки – «Золотої пальмової гілки», «Золотого лева» і «Золотого ведмедя». Стрічка в жанрі «постнуар» є екранізацією однойменного роману Реймонда Чандлера.
Як і всі покази «Київського тижня критики», сеанси ретроспективи «Новий Голлівуд» представляють критики-куратори фестивалю – після перегляду на глядачів чекає обговорення фільму з кінокритиком. В рамках фестивалю також запланована програма дискусійних зустрічей.
Українська та міжнародна програми будуть оголошені на початку жовтня.