Коли ви востаннє кудись літали, на відпочинок або по роботі? Якщо нещодавно, то вам повезло, тим же, хто тільки планує відправитися в подорож небом - варто прискоритися. Судячи з усього, вже найближчим часом авіаперевезення в Україні будуть паралізовані. Припинять працювати аеропорти, літати літаки, оскільки нікому буде перевіряти їхню безпеку, а вже про те, щоб проводилися якісь пошукові операції з повітря, можна зовсім забути.
З чим це пов'язано? З тим, що в керівництві цих профілюючих галузей сидять люди, яким абсолютно наплювати, що буде завтра з українськими льотчиками і літаками.
Риба гниє з голови
Державне Підприємство з обслуговування повітряного руху в Україні ("Украерорух") лихоманить уже декілька років. Колись стабільне підприємство зараз просто руйнується на очах. Кваліфіковані працівники йдуть, між керівництвом і співробітниками немає взаєморозуміння, і все це почалося після того, як до керма "Украероруху" встав Дмитро Бабейчук.
"Я на цьому підприємстві працюю вже майже 20 років, - написав у своєму відкритому листі прем'єрові Володимиру Гройсману один із небайдужих робітників "Украероруху". - З 2014 року зусиллями Міністерства інфраструктури почалося поголовне призначення на керівні посади колишніх (а може, і діючих) представників МВС і СБУ".
Який стаж не зарахують до пенсії: роки роботи просто викинуть
Індексація пенсій у 2025 році буде не для всіх: хто опиниться за бортом підвищень
Надіються всі, але мало хто відчує: чого чекати від індексації пенсій у 2025 році
Приємна несподіванка: в Україні почали знижуватись ціни на деякі овочі
За його словами, подібна політика управління негативно відбилася на всій роботі підприємства.
"Безлад у системності керування стратегічно важливим для України підприємством призвів до втрати більш ніж 400 млн грн у результаті зловживання службовим становищем керівниками вищої ланки, а також відсутністю контролю за цим з боку директора "Украероруху", - заявив він.
При цьому працівник підприємства підкреслив, що всі протиправні факти чітко зазначені у відповідних актах перевірки "Украероруху" в 2017 році комісіями Мінінфраструктури і Державної аудиторської служби.
"Вважаю, що деструктивні дії директора "Украероруху" і керівників Мінінфраструктури дестабілізують підприємство, яке є основою Об'єднаної цивільно-військової системи організації повітряного руху України, і тим самим створюють загрозу національній безпеці в цей складний для країни час", - закінчив свого листа Гройсману шукач справедливості, працівник "Украероруху".
Де півмільярда гривень?
На даний момент незрозуміла ситуація з грошима, які підприємство розміщувало в Платинум Банку. Як нам вдалося дізнатися, у кінці 2016 року "Украерорух" перерахував на поточні рахунки в Платинумі 160 млн грн двома траншами - 28 листопада і 29 грудня. А вже до початку 2017 року на рахунках в Платинум Банку один тільки "Украерорух" зберігав 405 млн грн. Цікавий факт, що 160 млн грн держпідприємство завело до фінансової установи напередодні його банкрутства. Погодьтеся, реальний приклад наводить на думку, що це було зроблено навмисно.
Додамо, що рішення про переказ грошей у цей банк приймали заступник директора з розвитку Ігор Касьяненко і перший заступник Сергій Гомболевський. При цьому останній у 2012-2013 рр. працював виконавчим директором аеропорту "Одеса", реконструкцією якого, так уже вийшло, у той час займалися компанії, пов'язані з основним акціонером Платинум Банку Борисом Кауфманом. Як то кажуть, коментарі зайві...
Кругова порука
Давайте тепер ближче познайомимося з головними учасниками цього беззаконня, через яке фактично встало все обслуговування повітряного простору України, і незабаром полетіти кудись з України літаком буде неможливо.
Директор "Украероруху" Дмитро Бабейчук людина небідна, судячи з його декларації за минулий рік, на своїй роботі він отримав заробітної плати трохи більше одного мільйона гривень. На банківському рахунку він зберігає більше 200 тисяч гривень, така ж сума вказана і готівкою.
Цікаво, що у директора "Украероруху" два гаражі, але не задекларовано жодної автівки, відштовхуючись від його професії, можна припустити, що пересувається він виключно на літаку.
Ще Бабейчук, виявляється, завзятий колекціонер: у його власності 81 картина і 10 ікон. Напевно, свій робочий час він витрачає на пошуки наступних шедеврів, оскільки фактично підприємством керує в. о. заступника директора з авіаційної безпеки, режиму й охорони Віктор Шевчук.
"Він за підтримки директора постійно принижує, шантажує і погрожує льотно-інженерному складу, внаслідок чого звільняються висококваліфіковані фахівці, - йдеться в записці на ім'я Бабейчука за підписами директора авіакомпанії "Украерорух" Ігоря Куликовського і його колег. - Блокується плата за навчання льотчиків, у зв'язку з чим їм доводиться все оплачувати за власний рахунок".
Якщо Бабейчук просто творить свавілля на підприємстві, то, наприклад, заступник директора з авіаційної безпеки авіакомпанії Прончатов К. І. взагалі не ходить на роботу.
"Прончатов К. І. вже два місяці не з'являється на своєму робочому місці, - йдеться в тій же записці. - Він спеціально заважає роботі авіакомпанії, що прямим чином впливає на безпеку польотів".
При цьому зазначається, що Бабейчук і Шевчук замість того, щоб звільнити такого "роботягу", покривають його.
"У зв'язку з усім вищесказаним керівництво авіакомпанії "Украерорух" не впевнене у безпеці польотів", - попередив колектив своє начальство.
Хто ж є дахом?
Погодьтеся, відразу напрошується питання - чому ж усі ці люди досі на керівних постах? Де ж боротьба з корупцією, яку привселюдно оголосив глава Міністерства інфраструктури Володимир Омелян?
Колектив авіакомпанії "Украерорух" неодноразово звертався до міністра із проханням розібратися в ситуації і не залишати на своїх посадах Віктора Шевчука, а також в. о. директора з підтримки виробничої діяльності Віктора Мельникова.
Омелян в курсі того, що через дії Шевчука "Украерорух" втратив іноземних контрактів на суму близько 500 тис. євро. Через його "роботу" з підприємства звільнилися багато висококваліфікованих фахівців. І найголовніше - Бориспільською міською прокуратурою відкриті кримінальні справи проти Шевчука, його колеги Віктора Мельникова, а також вищезгаданого любителя банку Платинум Сергія Гомболевського.
Дивно, але, напевно, Володимир Омелян знає якісь інші якості цих людей і їхнього директора Дмитра Бабейчука, оскільки зовсім нічого не робить. А "Украерорух" просто руйнується на очах. При тому що міністр Омелян дуже полюбляє влаштовувати публічні стогони в "Фейсбуку" на тему палиць у колеса реформ, але одночасно навідріз відмовляється помічати величезну корупційну колоду, що стирчить із підзвітного відомства. Не хотілося б вірити, але можна припустити, що Омелян отримує хорошу вдячність від Дмитра Бабейчука за те, що дозволяє вбивати авіаційну галузь.
У надії на те, що справедливість все-таки повстане, і ця галузь почне нормально функціонувати, колектив "Украероруху" також звернувся до СБУ, щоб вони допомогли розібратися в ситуації і покарали винних. Інакше, якщо все так і триватиме, незабаром авіаційне життя в Україні просто припиниться.