АТ "Укрзалізниця" на тендері 16 жовтня закупило у компаній "Анвітрейд" (Wexler Group) і "Глусько Україна" 10 тис. т дизельного палива, що дорівнює приблизно двотижневій потребі залізниці, за ціною котирувань FOB Rotterdam (порт Роттердам, Нідерланди) плюс $30-$30,5/т.
Про це повідомляє видання enkorr з посиланням на підсумки тендеру в системі ProZorro.
"Анвітрейд «запропонувала паливо за розрахунковою ціною 19 151,46 грн/т,» Глусько Україна" — по 19 167 грн/т.
Це умовно ті ціни, за якими постачальники готові поставити паливо в день аукціону.
За розрахунками видання, так звана фіксована "брудна" маржа постачальників, яка надалі буде автоматично приплюсовуватися до котирувань ДП за 10 днів з отримання рознарядки, складе у «Анвітрейд» 851 грн/т ($30/т), у Glusco — 864 грн/т (30,5$/т).
"Найстрашніше, що це початок": відома астрологиня попередила українців про небезпеку
Штрафи за дрова: українцям підказали, як уникнути покарання за деревину на своєму подвір'ї
Мобілізацію урівняли для всіх: українцям оголосили вердикт щодо економічного бронювання
Українцям виплатять по 4 500 гривень: кому пощастить отримати допомогу
Ця маржа крім чистого заробітку компаній включає в себе витрати на доставку палива в Україну, страховку та інші витрати.
Залізниця на рік споживає близько 300 тис.т дизельного палива або близько 800-900 тонн на добу.
Нагадаємо, формульний підхід з використанням цін в європейських біржових майданчиках використовується в Україні для розрахунку вартості газу для населення. З лютого по липень 2020 року це була Т.зв. формула «Амстердам плюс» - ціна на хабі ТТF в Нідерландах плюс доставка в Україну.
З 1 серпня 2020 р.зі скасуванням ПСО, НАК «Нафтогаз України» запропонував населенню газ за формулою «Дюссельдорф+».
Також у 2016-2019 рр.діяла формула «Роттердам+» для вугілля. Вона встановлювала прогнозну вартість електроенергії виключно для промислових споживачів. Формулу скасували 1 липня 2019 року з введенням ринку електроенергії, після цього ціна вугілля та електроенергії для промспоживачів зросла.