Про це заявила президентка нафтогазової асоціації України Неля Привалова в ефірі телеканалу ZIK, коментуючи звернення компанії "Укртатнафта" до Міністерства енергетики з проханням ввести спеціальні мита на імпорт дизельного палива і скрапленого газу з Росії з 1 серпня 2020 року на рівні 8,46%.
"Аналіз можливого введення мит або квот нафтопродуктів, що імпортуються на територію України, свідчать, що це є абсолютно дискримінаційним і штучним механізмом, який не застосовується в жодній країні Європейського Союзу. Навпаки, країни ЄС із дефіцитними обсягами нафтопродуктів за аналогією з Україною відкривають свої ринки, вони шукають за кращими цінами, з кращими умовами для своїх споживачів нафтопродукти і їх закуповують та імпортують на свої території", – сказала Привалова.
Вона також зазначила, що подібні штучні обмеження суперечать положенням СОТ та Угоди про асоціацію, оскільки не передбачають введення для імпорту товарів будь-яких штучних обмежень, якщо для цього відсутні об'єктивні підстави.
"Наш випадок якраз є таким, що у нас об'єктивних підстав для введення мит або квот немає", – наголосила Привалова.
Президентка Нафтогазової асоціації зазначила, що в Україну імпортують нафтопродукти з різних країн, завдяки чому країна забезпечена ними за кращими цінами і на ринку є конкуренція. А введення мит може призвести до монополізації ринку.
Пенсіонерів змусять повернути частину виплат державі
Мобілізацію в Україні посилять: ТЦК змусять працювати ефективніше
Дають лише 3 дні: в Україні змінилися правила повісток поштою, що це змінює для чоловіків
Зміни в правилах обміну валюти: заначка може перетворитися на розчарування
Раніше Неля Привалова заявляла, що введення спецмита на нафтопродукти призведе до підвищення цін на паливо, в результаті чого постраждають найперше аграрії, металурги, перевізники, а загальні втрати економіки становитимуть близько 11 млрд грн.
Нагадаємо, на початку липня "Укртатнафта" звернулася в Міненерго з проханням ввести мита на імпорт ДП з Росії. Це вже друга спроба "Укртатнафти" домогтися введень мит від початку цього року.
Ще в січні 2020 року "Укртатнафта" зверталася до Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства щодо факту нібито антиконкурентних дій під час поставок в Україну російського дизельного палива і скрапленого газу, і вимагали введення на них мит в розмірі 8,46%. Однак Міжвідомча комісія не знайшла підстав для антисубсидиційного розслідування і відмовилася вводити мито.