Як справедливо стверджують аграрії, квоти посилять монополію заводів олігарха Дмитра Фірташа і приведуть до істотного подорожчання добрив. І відповідно, продуктів харчування, що відіб'ється на гаманці кожного з нас. Але є ще більша загроза!

Монополісти ніяк не нажеруться - тільки ця груба думка приходить на розум, коли в добавок до наміру квотувати імпорт добрив, дізнаєшся про те, що збираються ввести мито на імпортне дизпаливо. Олігархів не хвилює те, що з-за цього подорожчає буквально все, адже так звана «паливна складова» є в ціні абсолютно всієї продукції – від хліба до ліків.

мітинг аграріїв у Києві 28.05.20

Для початку невеличка довідка. Компанія «Укртатнафта» управляє Кременчуцьким нафтопереробним заводом, єдиним працюючим в Україні. Контрольний пакет «Укртатнафти» належить олігарху Ігорю Коломойському (так звана неформальна група «Приват»). Компанія «Укрнафта» видобуває понад 70% нафти в країні. Контрольний пакет формально належить державі. Але реальний контроль над компанією з 2003 року у групи «Приват», якій належить 42% акцій. Група «Приват» контролює понад 70% видобутку нафти, понад 80% її переробки і 90% перевалочних потужностей для імпорту нафтопродуктів в морських портах.

Так от, контролюються олігархом Коломойським «Укрнафта» і «Укртатнафта» вимагає від уряду чергових преференцій собі, коханим. Конкуренція з імпортом їм не потрібна, тому хочуть, щоб імпорт штучно подорожчав. Це улюблена тактика Коломойського – тиск, шантаж, викручування рук, все згодиться, щоб монополізувати ринок і наживатися за наш з вами рахунок.

Популярні новини зараз

1000 гривень від держави: як отримати допомогу пенсіонерам

Пенсіонерів змусять повернути частину виплат державі

Приємна несподіванка: в Україні почали знижуватись ціни на деякі овочі

Зміни в правилах обміну валюти: заначка може перетворитися на розчарування

Показати ще

В 2008 і 2014 роках дніпропетровський олігарх закривав всі свої заправки (а їх – третина про загальної кількості АЗС в країні), щоб натиснути на Кабмін, примушуючи уряд дозволити йому продавати паливо за завищеними цінами. У 2018 році «Укртатнафта» вимагала від Мінекономіки обмежити імпорт нафтопродуктів, щоб захопити більшу частку ринку, та ще й підвищити ціни із-за відсутності імпортного ресурсу. У серпні 2019 року ввели імпортне мито на трубопровідні поставки дизпалива, тому воно пішло через контрольовану Коломойським морську перевалку, з-за чого дизпаливо в Україні подорожчало. У грудні 2019 року «Укрнафта» руками нардепа Василевської-Смаглюк (до обрання була ведучою на каналі «1+1») хотіла підвищити акциз на автогаз в 2,7 рази, що призвело б до подорожчання автогазу на 5 грн за літр. На щастя, того разу уряд не піддався на шантаж.

мітинг аграріїв у Києві 28.05.20

В цей раз Коломойський хоче, щоб ввели по суті загороджувальне мито на імпортне дизпаливо. Навіщо це потрібно «Привату», задається питанням директор консалтингової компанії А-95 Сергій Куюн? «По-перше, зростає ціна на кременчуцьку продукцію. По-друге, Коломойський разом із Суркісом володіють найбільшої морської перевалкою в Одесі. Після минулорічних зборів перевалочний комплекс вийшов на стабільну роботу. Щоб наростити роботу терміналу і частку на ринку, потрібен більший підйом ціни, його і повинна забезпечити загороджувальне мито» - С. стверджує Куюн.

Лобісти введення загороджувального мита на імпорт нафтопродуктів, звичайно, пояснюють свої дії необхідністю захисту вітчизняного виробника. Але хто подумає про вітчизняних споживачів? Адже зрозуміло, що дизпаливо українського виробництва, зроблене на підконтрольному Коломойському заводі, будуть продавати за такою ж ціною, як і подорожчало через мита на імпортне дизпаливо. Але, незрозуміло, чому ми з вами повинні скидатися своїми кровно заробленими грошима для того, щоб олігарх підвищив свої позиції в рейтингу доларових мільярдерів від «Форбс».

до Речі, планується зростаюча мито – з 8,5% в цьому році до 24,5% у 2024 році. Не будемо заглядати далеко, візьмемо поточний рік. Якщо «Укрнафта» з «Укртатнафтою» пролобіюють введення імпортного мита, то літр «дизельки» подорожчає на 1,1 грн., а за цей рік видатки на дизпаливо зростуть на 11 млрд. грн. Чиї витрати? Армії і аграріїв – чия техніка працює на дизпаливі. «Укрзалізниці», тепловози якої працюють на «дизелі». Автотранспортних компаній, які перевозять вантажі, в тому числі й продукти харчування. Мільйонів автолюбителів, машини яких оснащені дизельними двигунами. У тому числі представників малого і середнього бізнесу, який повністю зупинився на час карантину і буде дуже важко і довго входити в звичну колію, а тут його і приб'ють на зльоті зростанням ціни палива.

Транспортна складова в ціні товарів становить від 10 до 20%. У продуктах – молоці, хлібі, овочах – вона ближче до верхньої межі цього діапазону. Зрозуміло, що бізнесу доведеться перекласти ці витрати на ціни для споживачів. Тому, якщо Кабмін задовольнить апетити Коломойського, простих людей чекає серйозне зростання цін на найважливіші продукти харчування – споживча інфляція знову повернеться до двозначних чисел. А олігарха Коломойського чекає додаткова надприбуток. Власне кажучи, в цьому і дилема – чиї інтереси держчиновникам ближче.

У випадку з введенням квот на імпорт добрив за рахунок аграріїв рятують олігарха-монополіста Фірташа, бізнес якого неабияк похитнувся після Революції гідності. Якщо ж введуть мита на імпорт дизельного палива, то за рахунок аграріїв, армії, залізниці та всіх громадян України додатково розбагатіє олігарх Коломойський. Підконтрольна йому «Укрнафта» має майже 30 млрд. грн. боргів перед державним бюджетом.

Найближчим часом міжвідомча комісія з міжнародної торгівлі при Мінекономіки повинна прийняти рішення – вводити мита на імпорт дизельного палива або не вводити. Якщо члени комісії будуть керуватися інтересами країни і людей, мито не повинна бути введена. Населення, армія, АПК, «Укрзалізниця» не повинні бути заручниками апетитів Коломойського.