У 2019 році в Україні реформують систему "швидкої допомоги", орієнтуватися будуть у першу чергу на досвід Одеської області. Принаймні, у цьому запевняє прем'єр-міністр Володимир Гройсман:
"Ми плануємо наступного року віддати пріоритет екстреній медицині: технічному переоснащенню, підвищенню зарплат працівників. Візьмемо базові галузі та з них почнемо переучувати людей. Безумовно, будемо технічно переоснащувати автомобілі. І в плані будуть присутні подібні системи управління", - прокоментував Гройсман.
Пізніше губернатор області Максим Степанов заявив: робота диспетчерської нібито дозволила скоротити час передачі інформації від пацієнта до бригади "швидкої" в сім разів - в середньому, до 32 секунд.
Пенсіонерам приготували доплати: хто отримає надбавку до пенсії понад 2 тисячі гривень
Ощадбанк скасував обмеження для власників карток: що стане безкоштовним
Мобілізацію урівняли для всіх: українцям оголосили вердикт щодо економічного бронювання
Заплатять усі, але один раз: чому українцям почали надсилати додаткові квитанції на газ
"Щодоби наша ЕОДС приймає до трьох тисяч викликів. Ми в сім разів скоротили час від дзвінка на "103" до отримання цього виклику бригадою "швидкої допомоги". Визначається найкоротший маршрут для бригади медиків, щоб вони могли швидше прибути на місце виклику. Всі машини оснащені GPS, їх пересування відстежується в диспетчерській. У комплексі все це рятує життя".
На даний час, як відомо, на базі диспетчерської служби працює і "Центр телемедицини" - всі авто бригад "швидкої" оснащені електрокардіографами з телеметричним пристроями.
Медики можуть зробити ЕКГ пацієнта прямо на місці виклику, відправити його за допомогою 3G в цей центр і відразу ж, в режимі "онлайн" отримати консультацію і діагноз від висококваліфікованого лікаря. Кожен день в Одеській області надають до 150 подібних консультацій.
Втім, як лікарям дістатися по тим дорогам, більшість із яких, якщо вірити водіям, нагадують суцільну яму, чиновники не пояснили.
Не все так райдужно?
Нещодавні опитування показують: більшість українців невдоволені тим, що міністерства називають "реформою медицини". Майже кожен другий опитаний (46,0%) повідомив, що хоча б один раз викликав екстрену медичну допомогу (ЕДМ) у 2016 році.
У розрізі однієї з найважливіших складових ефективності – часу прибуття бригади – існуюча система надання екстреної медичної допомоги потребує істотного доопрацювання. Особливо гостро постає проблема надання ЕМД у селі.
Менше ніж у половині випадків (43,5%) карети прибували вчасно; швидше за норму - 10,9%; в межах 20 хвилин – 32,6%. Час очікування бригади ЕМД більше ніж 20 хвилин виявився у 47,9% викликів; 40-60 хвилин – у 39,9%; а у 8% випадків час очікування перевищував годину. Найбільше у роботі бригад населення непокоїть дві основні групи проблем: брак кадрового та матеріально-технічного забезпечення.
Дивіться: Нова медична реформа: за що доведеться платити українцям?
Нагадаємо, блогер відкрив очі Супрун на реальні проблеми сучасної медицини.
Як повідомляв Знай.ua, розлючений батько розповів, як лікарі кілька годин поспіль знущалися над його закривавленим сином.
Також Знай.ua писав, важкохворі українці влаштували мітинг проти "реформованої" медицини.