Цього місяця будівельники повинні завершити першу частину нового Бескидського тунелю (другого за довжиною в Україні) – пройти останній 71 метр, підриваючи гірську породу.
Далі будуть ще вісім етапів будівництва, яке має завершитися у жовтні 2017 року. Бескидський тунель прокладають за 30 метрів від діючого, що з'єднує Закарпатську та Львівську область та експлуатується вже 129 років.
"Бескидський тунель перебував в аварійному стані, тому було ухвалене рішення будувати новий. У зимовий час тунель обростає бурульками (просочується вода), їх збивають, що спричинює негативні наслідки. Крім того, новий тунель складатиметься з двох шляхів, тоді як старий – тільки з одним шляхом", – пояснює Радіо Свобода Анатолій Ланін, представник організації-підрядника "Інтербудтунель".
"Збільшиться пропускна спроможність тунелю, це стосується і вантажних поїздів. Новий тунель сягатиме 11 метрів, ширина складе близько 12 метрів. Габарити утричі більші, ніж у старого, де з потяга можна торкнутися рукою стіни", – додав Анатолій Ланін.
Прокладають тунель австрійським методом, використовуючи вибухівку. Щодня закладають близько 400 кілограмів вибухівки.
Пенсіонери ВПО можуть отримати солідну надбавку: що для цього потрібно
Нові правила бронювання від мобілізації: що зміниться з 1 грудня
Масштабне березневе підвищення пенсій: 2300 отримають не всі
Багатогодинні черги до ТЦК відміняються: у "Резерв+" запрацювала довгоочікувана функція
"Оскільки ми працюємо всього за 30 метрів від старого, слідкуємо, щоб не порушити цілісність сусіднього тунелю, тут необхідна ювелірна робота. Тому у нас працюють одні з найкращих спеціалістів тунелебудування України", – твердить Анатолій Ланін.
Читайте також: Ще чотири додаткові потяги курсуватимуть на новорічні свята
У тунелі збудують 49 ніш, 12 камер, а також три аварійні ходи, які будуть з'єднані зі старим об'єктом. Усі роботи цілодобово контролюються австрійськими спеціалістами. Протяжність тунелю - 1822 метри (або 1764 метри без порталів).
Одне з наймасштабніших будівництв у сучасній Україні розпочалося у 2013 році. Вартість проекту – 102 мільйони євро. Кошти виділяє Європейський банк реконструкції та розвитку і частково "Укрзалізниця", яка є замовником робіт.