За рік роботи мером столиці Кличко не може показати жодного результату. При цьому він залишається лідером передвиборчих перегонів, хоч і не набирає достатньо голосів для перемоги в першому турі.
У травні минулого року перед виборами київського мера і Київради 50% киян вважали, що з 1996 року кращим мером столиці був Омельченко (опитування проводив Київський міжнародний інститут соціології). На умовному другому місці був Олександр Попов, якого назвали 16% респондентів. 68% киян гіршим керівником міста називали Леоніда Черновецького.
Дослідження виявило, що основною проблемою міста є поліпшення економіки (30% киян вважали, що саме це має бути пріоритетом наступного мера). Досить важливими були також питання поліпшення доступу до медичної допомоги (19%), викорінення корупції (18%), створення робочих місць (18%), оптимізація роботи міських служб (18%), ремонт доріг і будівництво розв'язок (16%).
Сьогодні багато киян можуть оцінити господарську бездіяльність команди Віталія Кличка. І соціологи фіксують цю оцінку у вигляді стабільного антирейтингу колишнього боксера і очікуваної низької явки виборців на вибори в жовтні нинішнього року. Деякі зневірені в чинному мерові не бачать поки що йому сильного конкурента, тому вважають, що немає сенсу ходити на вибори і голосувати проти Кличка, якщо він все одно переможе в першому турі. Зрозуміло, що у другому турі ситуація може помінятися не на користь мера-спортсмена.
Так, за даними соціологічного опитування, проведеного компанією "Active Group" 28-29 серпня, пообіцяли прийти на вибори 65,3% опитаних (а рік тому таких було 90%!), Причому "обов'язково прийдуть" 46,4% опитаних і ще 18,9% сказали, що "швидше прийдуть". У той же час, "точно не прийдуть" 13,8% і швидше за все не прийдуть 9,2% опитаних. Не визначилися з власною участю у виборах 11,7% киян.
Нові правила бронювання від мобілізації: що зміниться з 1 грудня
Пенсіонерам "навісять" новий фінансовий тягар: ніяких пільг не чекайте
Пенсіонерам приготували доплати: хто отримає надбавку до пенсії понад 2 тисячі гривень
Не наплутайте з показниками лічильників цього місяця: Нафтогаз звернувся до українців
На даному етапі меру нічого показати більшості виборців в якості прикладів власної успішної діяльності, покращення в економіці, медицині, оптимізації міських служб, ремонті доріг, поліпшенні транспортної інфраструктури та зменшенні безробіття немає. Уявна боротьба з МАФами та забудовниками насправді обернулася цинічним переділом ринку і попередженням першого заступника голови КМДА Ігоря Ніконова про те, що 15 000 киян, які купили квартири в недобудованих новобудовах (а таких понад 260-ти), швидше за все, залишаться і без житла , і без грошей.
Команда Кличка зробила свідомий вибір на користь обробки незаможних верств населення, діючи цілком у дусі Черновецького. Вважається, що електорат Кличка - це бабусі і малозабезпечені. Відповідно, стратегія така - хваляться, що зменшили тарифи, не підвищили ціни. Проте, все це не відповідає дійсності. Ситуація з дешевим хлібом соціальних сортів тому підтвердження. Наявність достатньої кількості соціальних сортів хліба у всіх роздрібних точках продажів хлібопродуктів передбачено програмою уряду з 2010 року.
Згідно з програмою, підприємства, які випікають ці сорти хліба, купують борошно за пільговою ціною. Але в столиці України "дешевий хліб" став заручником бізнес-угоди КМДА з ПАТ "Київхліб". Тепер, чомусь, сорти соціального хліба можна купити тільки в кіосках цього підприємства. А через потурання Київської міськдержадміністрації в кіоски "Київхліба" завозять недостатня кількість соціальних сортів хліба. Розплачується за "дешевий хліб" київська громада: інвест-договір між КМДА та ПАТ "Київхліб" передбачає установку 200 тимчасових споруд роздрібної торгівлі в зручних для киян місцях в кожному районі міста.
Читайте також: "Молода команда" Порошенка відтісняє Кличка від влади - експерт
Якби вибори проходили в найближчу неділю, за даними соціологічного опитування, проведеного компанією "Active Group", чинний мер Віталій Кличко в першому турі отримав би більше голосів виборців, ніж інші кандидати на посаду міського голови. За нього готові проголосувати лише 15,9% опитаних або 27,9% з тих, хто визначився зі своїм вибором. Парадокс в тому, що навіть з таким низьким рейтингом, маючи стабільний антирейтинг і не маючи можливості збільшити свою популярність, Кличко, напевно, проходить у другий тур. А от у другому турі почнеться справжня інтрига. Хто ж може скласти конкуренцію Кличко?
За даними "Active Group", за друге місце змагалися б Олександр Омельченко, Сергій Думчев і Борислав Береза, які з урахуванням похибки отримали практично однакові результати (7,6%, 6,8% і 5,6% відповідно). Олександр Попов набрав би 4,3%, що відповідає 9,8% від тих, хто визначився з вибором. "Проти всіх або зіпсую бюлетень" - 7,1% опитаних, не визначилися з вибором 26,8%.
Серед партій найбільше голосів набрав би президентський блок. За нього готові проголосувати 15,7% від усіх опитаних. Потрапляють в Київраду ВО "Батьківщина" з результатом 7,8%, "Рух за реформи" з результатом 6,9% та Об'єднання "Самопоміч", за яке готові проголосувати 6,2% опитаних. На межі проходження виявилася Радикальна партія Ляшка з результатом 4,2%. Шанси подолати прохідний бар'єр мають ВО "Свобода" і "Громадянська позиція", які набрали 3,3% і 3,2% відповідно.
Рейтинг інших партій не перевищив межі похибки. Не визначилися з вибором 22,6% опитаних, прийти і зіпсувати бюлетень виборів до міської ради пообіцяли 6,7%.
Читайте за темою: Завдяки рейтингу Порошенка Кличко може вдруге стати мером - експерт
За словами засновника компанії "Active Group" Андрія Єременко, у разі такої низької явки, кращий результат покажуть не ті сили, які користуються найбільшою довірою у виборця, а мають самий дисциплінований електорат. Ясно, що тут Кличко може дуже допомогти адміністративний ресурс, тому експерти прогнозують на виборах у Києві численні порушення.
У травні минулого року, на попередніх виборах, Кличко набрав майже 57%, що більш ніж у два рази перевищує його нинішній рейтинг. Все це змушує команду мера гарячково ворушитися, намагаючись виграти в першому турі або забезпечити собі зручного супротивника у другому. У хід йде все - від створення мобільних приймальних і загравання з малозабезпеченим електоратом до співпраці з американським піарником Полом Манафортом, який колись консультував Віктора Януковича, що втік від українського правосуддя.